کانون‌استان‌یزدمیزبان جشنواره‌ی قصه‌گویی‌حوزه‌ی‌چهارکشور

عباسعلی دانافرمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، از برگزاری مرحله‌ی منطقه‌ای بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به میزبانی یزد خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، عباسعلی دانافر در نشست خبری بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون با حضور رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون کشور، با اشاره به روند برگزاری این جشنواره، در مراکزفرهنگی هنری کانون اظهارداشت: در مردادماه امسال فراخوان جشنواره به مراکزفرهنگی‌هنری کانون ارسال شد و ۶۶۹ قصه‌گو در پنج بخش مربیان، آزاد، فراگیر، نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: ۱۹۸ نفر به مراحل استانی و ۴۳ قصه‌گو نیز به مرحله‌ی منطقه‌ای راه یافتند که ۲۷ نفر از آن‌ها، قصه‌های خود را در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر در جشنواره‌ی منطقه‌ای که به میزبانی کانون استان یزد برگزار می‌شود، شرکت خواهند نمود.

عباسعلی دانافر با ابراز خرسندی از این که در مراحل مختلف جشنواره، چند چهره‌ی جدید هم در حوزه‌ی نوجوانان و هم درحوزه‌ی قصه‌گویان آزاد شناسایی شدند، بیان کرد: یزد از جمله استان‌هایی است که در سال‌های گذشته قصه‌گویان خوبی به کشور معرفی کرده است و در طی سال‌ها برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی، هرسال برگزیدگانی نیز، داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد یادآور شد: در جشنواره‌ی منطقه‌ای که در هفته جاری در یزد برگزار می‌شود، شش قصه‌گو از استان یزد، هفت قصه‌گواز استان‌کرمان، پنج قصه‌گو از استان خراسان‌جنوبی، چهارقصه‌گو ازاستان سیستان‌وبلوچستان و پنج قصه‌گو از استان هرمزگان حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: برترین‌های این جشنواره که تعداد آن‌ها شش نفر در نظر گرفته شده است نیز در مرحله‌ی بین‌المللی جشنواره که در بهمن‌ماه امسال در تهران برگزارمی‌شود، با قصه‌گویان راه یافته و نیز ده کشور با یک‌دیگر رقابت خواهند کرد.

دانافر با اشاره به برنامه‌های جنبی این جشنواره بیان کرد: اعزام قصه‌گویان به مدارس، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی ویژه‌ی قصه‌گویان آزاد و مربیان، اعزام قصه‌گویان به اماکن فرهنگی و درمانی، دعوت از دوهزار دانش‌آموز برای حضور در جشنواره، بازدید قصه‌گویان مهمان، از اماکن تاریخی یزد و ویژه‌برنامه‌ ی شب یلدا، از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این نشست همچنین از رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان یزد از جمله استانداری، فرمانداری یزد، آموزش وپرورش، کتابخانه‌های‌عمومی، میراث‌فرهنگی، شورای‌اسلامی‌شهر، سازمان‌فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی‌شهرداری، ترمه‌حسینی، بانک‌کشاورزی، صدا و سیما و ... که در برگزاری این جشنواره، کانون استان را همراهی کردند، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =