روایت "داستان زمین" با هنرمندی کودکان تهرانی

اثر نمایشی " داستان زمین" کاری از اعضای مرکز فراگیر شماره ۴۰ کانون استان تهران در ششمین جشنواره تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اجرای نمایش "داستان زمین" کاری از هنرجویان خردسال کارگاه‌های نمایش خلاق و برخی اعضای کودک و نوجوان مرکز فراگیر شماره ۴۰ کانون استان، جمعه یکم دی‌ماه۱۳۹۶ در "پردیس تئاتر تهران" در دو سانس ۱۵ و ۱۸.۳۰به روی صحنه می‌رود.

نمایش "داستان زمین" که در شهریورماه سال جاری در هفدهمین جشنواره غیررقابتی هنرهای نمایشی کانون استان تهران اجرا شد هم‌اکنون در " ششمین جشنواره تئاتر شهر" با حضور ۱۵ اثر حرفه‌ای بخش کودک و نوجوان به رقابت خواهد پرداخت.

گفتنی است این اثر که به نویسندگی و کارگردانی داوود زارع تولیدشده است، به روایت روزگار سبز و خرم کره زمین می‌پردازد که با وسعت و پیشرفت شهرنشینی، صنعت و تکنولوژی توسط انسان‌ها تخریب و صدمات زیادی را متحمل می‌شود.

در بخشی از این نمایش می‌بینیم که انسان‌ها با از بین بردن جنگل که ثروت و سرمایه‌ای طبیعی است، سبب بروز مشکلات زیادی بر روی کره زمین و به‌طور ویژه باعث تخریب زیستگاه‌های مختلف جانوران می شوند. 

عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان درباره این تئاتر پرفورمنس بیان داشت؛ این اثر نمایشی توانسته با زبانی شیوا و هنرمندانه مفاهیم پایه‌ای حفظ و نگهداری از محیط‌زیست را به کودکان و نوجوانان و بزرگ‌ترها از طریق زبان ارزشمند تئاتر، انتقال و موجب آگاهی عموم افراد جامعه شود.

وی افزود؛ هرکدام از ما در قبال محیط‌زیست به‌عنوان امانتی ارزشمند و حیات بخش مسئولیم و برای فرهنگ‌سازی در این حیطه نیازمند تولید آثار بیشتری در زمینۀ فرهنگی و هنری هستیم تا ضمن جذابیت باعث فرهنگ‌سازی در رده‌های سنی پایین‌تر و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان به‌عنوان نسل آینده شود.

قابل ذکر است از جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان پیش از این، دو اثر دیگر در جشنواره بین المللی آئینی سنتی و یک اثر در جشنواره بین المللی صلح پذیرفته شدند.

اثر نمایشی « داستان زمین » به کارگردانی داوود زارع در ششمین جشنواره تئاتر شهر که از ۲۸ آذر تا ۷ دی در شهر تهران برگزارمی شود به روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =