مرکز ۲ کانون پارس‌آباد کارگاه مهارت پرسشگری برگزار کرد

با آغاز هفته پژوهش؛ مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد پرشور و بانشاط به اجرای برنامه‌های مختلف علمی فرهنگی پرداخت.

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری شهرستان پارس‌آباد با حضور دانش آموزان مدارس ۱۷ شهریور و شمس تبریزی به اجرای برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی باهدف تقویت روحیه پرسشگری و ترغیب اعضا به انجام فعالیت‌های پژوهشی پرداختند.

در ابتدای برنامه منیژه اسوار مربی مسئول مرکز ضمن گرامیداشت هفته پژوهش به اهمیت " تحقیق و پژوهش" در دوران کودکی و نوجوانی اشاره و از اعضا خواست تا با افزایش میزان مطالعه و علاقه‌مندی به کتاب و کتاب‌خوانی مهارت پرسشگری و روحیه پژوهشگری خود را تقویت کنند.

وی سپس با معرفی کتاب" تغذیه و گوارش" از مراحل مجاری گوارش در مورد "دهان و دندان"با اعضای حاضر به گفتگو نشست و برای آشنایی بیشتر آن‌ها با سایر مراحل گوارش، در قالب کارگروهی به کتاب پژوهی پرداختند.

در ادامه برنامه، موسوی کارشناس بهداشت شهرستان در رابطه با انسان و سلامتی مقوله‌های "سبک زندگی سالم، سلامت روانی، اصول بهداشت فردی، نکات ایمنی و خود مراقبتی" را برای حاضران به‌صورت تئوری و عملی تشریح کرد. در فواصل برنامه نیز مربیان فرهنگی مرکز در رابطه بامهارت پرسشگری، مسابقه "حدس بزن" را با اعضا دختر برگزار کردند.

گفتنی است، روخوانی کتاب، پرورش مهارت پرسشگری و کتاب پژوهی، روش صحیح استخراج مطالب از منابع، بیان مراحل یک پژوهش، خلاقیت و اختراع من، برپایی ایستگاه کتاب‌های علمی، آزمایش به زبان ساده و تجلیل از اعضای مستعد علمی از دیگر فعالیت‌های انجام‌یافته در هفته پژوهش مرکز شماره ۲ پارس‌آباد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =