اجرای فعالیت‌های علمی در مراکز کانون نمین و دولت‌آباد

گرامیداشت هفته‌ی پژوهش در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمین و دولت‌آباد با اجرای فعالیت‌های علمی همراه بود.

برنامه‌های متنوع علمی به مناسبت هفته‌ی پژوهش در راستای آشنایی اعضا با فعالیت‌های علمی و پژوهشی در مرکز کانون نمین اجرا شد.

مربیان با فضاسازی مناسب مرکز و اجرای فعالیت‌های علمی و پژوهشی، با حضور اعضای کودک و نوجوان طرح «کانون مدرسه» به استقبال هفته‌ی پژوهش رفتند.

برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های علمی،  تهیه‌ی بروشور معرفی کتاب، نشریه نگاری، پخش فیلم، معرفی وقایع و ایام، معرفی و روخوانی کتاب‌های علمی، انجام آزمایش‌ها علمی ساده بر اساس کتاب‌های درسی اعضا و استفاده از کتاب کار طرح کانون مدرسه، اجرای فعالیت بازی و سرگرمی و مسابقه و... ازجمله این فعالیت‌ها بود.

مربیان همچنین با حضور در مدارس شهرستان به اجرای فعالیت‌های علمی پرداختند. در مدرسه‌ی دخترانه‌ی مرحوم جعفری با حضور دانش آموزان کلاس ششم، کارگاه آزمایش ساده و درست کردن کوه آتش‌فشان برگزار شد که اعضا در این برنامه با شگفتی فوران آتش‌فشان و ایجاد گوگرد، سنگ‌های آذرین و بخار آتش‌فشانی و مواد مذاب حاصل از این فرایند آشنا شدند.

- گرامیداشت هفته پژوهش در کانون دولت‌آباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دولت‌آباد به‌منظور گرامیداشت هفته پژوهش و افزایش شناخت علمی پژوهشی اعضا، برنامه‌های متنوعی برگزار کرد.

کریم اصلانزاده مربی مسئول مرکز در سخنانی به معرفی فعالیت‌های پژوهشی پرداخت و در ادامه در خصوص انجام روش‌های تحقیق با اعضا بحث و گفتگو کرد.

در این برنامه، کودکان با اعضای تشکیل‌دهنده‌ی بدن انسان به کمک مهارت‌های پرسشگری و شیوه‌ی پرسش و پاسخ باهدف افزایش تمرکز آشنا شدند.

گفتنی است، تحقیق و پژوهش در قالب بازی و مسابقه، نگه‌داشتن تخم‌مرغ به حالت شناور با استفاده از کتاب 99 آزمایش، معرفی کتاب دایره المعارف پاسخ به چگونه‌های من، معرفی کتاب‌های علمی ازجمله: چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می‌شود، چگونه زمین‌لرزه تبدیل به سونامی می‌شود و معرفی جانوران شب‌بیدار از برنامه‌هایی بود که در طول هفته پژوهش برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =