کودکان و نوجوانان  میهمان سفره‌ یلدایی کانون

جشن گرامی‌داشت طولانی‌ترین شب سال، در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این ویژه‌برنامه‌ها که به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی محلی و ایجاد پیوند افزون‌تر نسل کودک و نوجوان باپیشینه‌ی فرهنگی کشور  صورت‌گرفت، جمعی ازمسوولان، اعضا و خانواده‌ها حضورداشتند.

برپایه‌این گزارش، در این مراسم، مربیان کانون به آداب و رسوم اقوام ایرانی اشاره‌ و با بیان این‌که برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی، زمینه‌ی آگاهی بخشی به نسل کودک و نوجوان و هم‌چنین جلوگیری از شکاف میان نسلی را فراهم‌می کند، برضرورت برگزاری این آیین‌ها تاکیدکردند.

برگزاری دورهمی‌های سالم و درعین حال ترویج سنت نیکوی «صله رحم » از دیگر پیامدهای سازنده پاس‌داشت آیین یلدا بود که در سخنان مربیان مراکز فرهنگی مورد توجه‌قرارگرفت.

مربیان کانون هم‌چنین از حافظ و شاهنامه‌خوانی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شب‌چله سخن‌گفتند و ضمن تبیین اهمیت این شب در علم نجوم، دلایل استفاده از خوراکی‌های سفره‌ی یلدا را برای مخاطبان تشریح‌کردند.

بنابراین گزارش، اهدای هدایای نقدی و بسته‌های فرهنگی به کودکان زلزله‌زده کرمانشاه و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری از جمله برنامه‌های این مراسم به‌شمارمی‌رفت و در این میان، مربیان با همراهی اعضای کودک، نوجوان و خانواده‌ها به اجرای قصه‌گویی، شعرخوانی، و هم‌چنین خوانش شاهنامه و حافظ‌خوانی پرداختند.

نمایش فیلم، معرفی کتاب و هم‌چنین پذیرایی ازحاضران و  اجرای موسیقی سنتی و نمایش‌های آیینی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که گِرد کرسی گرم فعالیت‌های کتاب محور و هدف‌مند مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =