کد خبر: 275710
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
بازدید 964
جشن یلدای ایرانی در کتابخانه ۱۴ تهران

در این جشن نوجوانان فعال کتابخانه شماره ۱۴ کانون استان تهران، میزبان دیگر اعضای کودک و نوجوان بودند و به اجرای آیین‌ها و سنت‌های یلدایی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با فرارسیدن یلدا به‌عنوان یکی از سنت قدیمی که از زمان‌های گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است، اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۴ کانون استان با برگزاری ویژه‌برنامه‌های شاد و مفرح به ستایش نعمت‌های خداوند پرداختند.

مراسم بزرگداشت شب یلدا در این کتابخانه کانون استان با حضور بیش از ۸۰ عضو کودک و نوجوان برگزار شد. ابتدا پس از معرفی آداب ‌و رسوم این شب بلند پاییزی توسط مربی مسئول مرکز، اعضای فعال نوجوان به اجرای برنامه‌های متنوع پرداختند.

آیدا منتهایی و مبینا خزایی با قصه‌گویی دو داستان از کتاب‌های کتابخانه، دوستانشان را میهمان یکی از سنت‌های شب بلند یلدا کردند و هلیا خسروی به خوانش شعری با موضوع شب یلدا پرداخت.

برگزاری مسابقات شاد و پرهیجان و تفأل بر دیوان حافظ و خوردن خوراکی های دیگر برنامه‌های اجراشده در این جشن بود.

همچنین مربیان این کتابخانه به این مناسبت،  در دو روز جداگانه، تعدادی از دانش آموزان دبستان دخترانه شهید تندگویان و دانش آموزان دبستان پسرانه شهید سعیدی را که در طرح کانون مدرسه حضوری فعال دارند را به جشن خودمانی یلدا میهمان کردند.

معرفی وقایع و آداب ورسوم شب یلدا، شعرخوانی، اجرای قصه گویی با قصه سه تخم هندوانه، آموزش کاردستی هندوانه با تکنیک کلاژ کاغذ و اجرای مسابقات «پرتاب توپ درلیوان ، دو سرطناب رو جمع کن» از برنامه های اجرا شده در این جشن بود.

پایان‌بخش این جشن صمیمی و خاطره‌انگیز، اهدای آدم‌برفی‌های دست‌ساز نوجوانان به برندگان مسابقات و پذیرایی یلدایی و گرفتن عکس‌های یادگاری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =