گردش‌گری، موضوع سومین نشست پژوهشی اعضای کانون  شد

سومین نشست پژوهشی اعضای پژوهش‌گر مراکز فرهنگی هنری با نگاهی ویژه به صنعت گردش‌گری و بوم‌گردی، در مرکز فرهنگی هنری شفت برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، سومین نشست پژوهشی «ذهن آگاه» این بار رنگ گردش‌گری و بوم‌گردی به خود گرفت و اعضای پژوهش‌گر مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان با نگاهی پرسش‌گر، این صنعت مهم دردنیای امروز را مورد توجه‌قراردادند.

برپایه این گزارش، ابراهیم هوشیار رئیس میراث فرهنگی و گردش‌گری شهرستان شفت در این نشست  به دغدغه‌های فعالان این عرصه پرداخت و با تبیین نقش راهبردی صنعت گردش‌گردی در ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدزایی برای کشورها تصریح‌کرد: ایران، کشوری چهارفصل، دارای پیشینه‌ی فرهنگی غنی و  با جاذبه‌های گردش‌گری فراوانی است که می تواند مقصد گردش‌گران بی شماری واقع‌شود.

این فعال عرصه‌ی پژوهش وگردش‌گری درعین‌حال پیشینه فرهنگی و موهبت‌های خدادادی استان گیلان را یادآورشد و  با مهم توصیف‌کردن این سرمایه درجذب گردش‌گر اظهارداشت: گیلان سرزمین فرصت‌ها است و سرمایه‌گذاری در این بخش می تواند افزون بر تحول اقتصادی، زمینه‌های رشد فرهنگی استان را فراهم‌کند.

ابراهیم هوشیار، رئیس  اداره میراث فرهنگی و گردشگری  شهرستان شفت

وی  در همین زمینه موزه‌ی میراث فرهنگی بخش سراوان را دست‌مایه فعالیت‌های کارگاه پژوهشی خود قرارداد و با بهره‌گیری از نرم‌افزار پاورپوینت و همراهی اعضای پژوهش‌گر کانون به انجام فعالیت‌تحقیقی با محوریت  اولویت‌های این مجموعه تفریحی- گردش‌گری برای جذب هرچه بیشتر گردش‌گر اقدام‌کرد.

برپایه این گزارش، تقدیر از اعضای پژوهش‌گر و هم‌چنین اهدای لوح تقدیر رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون کشور به بتول آقاجانی، پژوهش‌گر برگزیده‌ی کشوری، ازبرنامه‌های جانبی این نشست بود که هم‌زمان با هفته پژوهش درمرکز فرهنگی هنری شفت صورت‌گرفت.

شایان ذکر است  این نشست با همکاری فرمانداری، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان شفت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =