جشن تولد کودکان؛ شادی در چادرهای زلزله‌زدگان

گرفتن جشن تولد برای سه کودک و نوجوان زلزله‌زده، سومین روز دی 1396 را به روزی شاد و خاطره‌انگیز برای کودکان سرپل‌ذهابی تبدیل کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان کانون در این روزها که نشاندن لبخند بر لبان کودکانی که هنوز از ترس زلزله، خواب راحتی، در چشم‌هایشان؛ ترس از زلزله موج می‌زند و در خواب‌هایشان، کابوس مهیب آوار تعبیر می‌شود، کار سختی به نظر می‌رسد، در ابتکاری جالب و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و شناسایی چند تن از اعضا و کودکان‌، اقدام به برپایی جشن تولد برای آنان کردند.

آن‌ها با خرید کیک تولد و آماده کردن هدایا و تزیین چادرها با روبان‌ و کاغذهای رنگی و با هدف ایجاد شور و نشاط در کودکان و دور کردن آنان از صدمه‌های روحی و روانی ناشی از پیامدهای مخرب زلزله، در چادرهای کودکان متولدان دی ماه، در محل سکونت موقت آن‌ها حاضر شدند و جشن تولد برپا کردند.

این حرکت با استقبال خانواده‌های کودکان روبه رو شد و در میان اخبار زلزله در این‌ مناطق نیز از انعکاس رسانه‌ای مناسبی برخوردار شد.

یکی از این کودکان پسر معلولی بود که هدیه تولدش را شامل یک ویلچر تزیین‌شده از مربیان کانون دریافت کرد.

در همین حال هدایای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند عروسک‌های دارا و سارا و برخی اقلام فرهنگی دیگر، ... به عنوان کادوی تولد به کودکان متولد ماه دی اهدا شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه هم زمان و در چهارچوب اجرای طرح امداد فرهنگی به توزیع ۱۳ هزار بسته فرهنگی در مناطق زلزله‌زده و در مدارس سرپل‌ذهاب پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =