کد خبر: 276360
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
بازدید 559
پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تکیه بر عناصر قصه‌گویی سنتی ایرانی منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدا حدادی تصویرگر این پوستر با بیان این‌که اثر او به تعامل نسل امروز با نسل گذشته اشاره دارد،‌ گفت: «اگرچه جشنواره بین‌المللی است، اما از آن‌جا که برگزار کننده، کشور ایران است این امکان وجود داشت که از عناصر سنتی قصه‌گویی در آن استفاده شود.»
او افزود: «در همین راستا تصمیم گرفتم مادربزرگی را تصویر کنم که در حال قصه‌گویی برای نوه‌هایش است‌. در این فضا از لحاف و تشک سنتی استفاده کردم و فضای راحت و آرامی را ترسیم کردم که قصه‌گویی باید در آن اتفاق بیفتد.»
این تصویرگر ادامه داد: «رهایی، آزادی و آرامش عناصری‌اند که اثر به آن‌ها تکیه دارد. کودک زمانی که قصه‌ای را می‌شنود به آرامش و رهایی می‌رسد. از سوی دیگر هدف پایانی قصه‌گوها همنشینی افراد،‌ گرد هم آمدن آدم‌ها و در واقع روایت تجاربی است که در قالب قصه اغراق می‌شوند.»
حدادی ادامه داد: «همان‌طور که در تصویر مشهود است عناصر سنتی در لباس مادربزرگ مشهود است با این حال کودکان لباس‌های امروزی پوشیده‌اند. این مساله هم به تعامل دو نسل اشاره دارد و هم به این مساله می‌پردازد که نسل جدید همچنان نیازمند شنیدن قصه‌اند.»
وی درباره‌ی شیوه‌ی انتخاب رنگ‌ها برای پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی توضیح داد: «رنگ‌های شاد علاوه بر جاذبه‌ی بصری می‌توانند بر شادی و صمیمیتی اشاره داشته باشند که فضای قصه و شنیدن قصه و دور هم نشینی ایجاد می‌کند.»
گفتنی است گرافیست پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شاپور حاتمی است.  
این جشنواره از ۲ تا ۵ بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد حضور قصه‌گویانی از ایران و دیگر کشورهای جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =