الگوپذیری از سیره معصومین(ع) زمینه ساز تحکیم بنیان خانواده

طی برگزاری نشست عفاف و حجاب فاطمی (س) مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۱ رشت، بر ضرورت الگوپذیری از سیره معصومین(ع) برای نیل به جامعه‌ای امن و خانواده محور تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این نشست که در راستای برگزاری سلسله نشست‌های عفاف و حجاب فاطمی(س) و به منظور تعمیق باورهای دینی اعضا و در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی(سلام الله علیها ) در جامعه صورت‌گرفت، جمعی از اعضای نوجوان کانون حضورداشتند.

برپایه این گزارش تبیین سیره عملی فاطمه زهرا (س) و تشریح ابعاد مختلف شخصیت ایشان از محورهای اصلی برگزاری این نشست بود و در همین زمینه نقش‌آفرینی هم‌زمان بانوی آب و آینه در جامعه و خانواده  از سوی میهمان برنامه مورد توجه قرارگرفت.

برهمین اساس کبری نیک‌قلب، جایگاه ام ابیها (س) را به عنوان یک فرزند، مادر و همسر الگویی مناسب، به ویژه برای بانوان توصیف‌کرد و تاثیرگذاری هم‌زمان ایشان درخارج از محیط خانواده را بیان‌گر برجستگی‌های شخصیت دخت رسول گرامی اسلام(ص) دانست.

میهمان این برنامه تصریح‌کرد: برای هر حرکت درستی در زندگی نیازمند الگوبرداری از سیره عملی حضرت فاطمه(س) چون: مبارزه ایشان بر علیه ظلم، احترام به پدر و مادر، عشق به همسر، تربیت فرزندان تاریخ‌ساز و رسیدگی به امور اسلام و مسلمانان هستیم.

 نیک قلب هم‌چنین با اشاره به سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: تکیه بر ارزش‌های دینی بسترساز پیروزی و حفظ مفاهیم انقلاب اسلامی است و دراین میان پاس‌داشت فرهنگ عفاف و حجاب برای صیانت  از امنیت جامعه و تحکیم بنیان خانواده نقشی اساسی داشته و دارد.

در ادامه این نشست که هم‌زمان با دهه مبارک فجر صورت گرفت، اعضای نوجوان کانون به بیان پرسش‌های خود در زمینه عفاف و حجاب پرداخته و از راهکارهای ارایه‌شده توسط کارشناس برنامه بهره‌مند شدند.

خوانش‌شعر و اهدای کارت حدیث و کتاب از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

گفتنی ویژه‌برنامه‌های ایام الله دهه فجر کانون گیلان با عنوان«سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصادی مقاومتی» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =