کد خبر: 276826
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
 معرفی دست‌آوردهای انقلاب به کودکان در مراکز کانون

هم‌زمان با برپایی جشن‌های سی و نهمین بهار پیروز انقلاب اسلامی ایران، مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غرق در شادی و هیاهوی بچه‌ها شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طراحی و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی از سوی مربیان و مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف، فضایی متفاوت را در این مراکز فراهم کرده است.

نمایشگاه «انقلاب، کودک، طبیعت» در خراسان جنوبی 

بر اساس این گزارش به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه عکس انقلاب با عنوان «انقلاب، کودک، طبیعت» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون فردوس در استان خراسان جنوبی گشایش یافت.

این آیین با حضور فرماندار،  دبیر ستاد دهه فجر و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد و در آن ماکت‌های دست‌ساز اعضا از قبیل: میدان آزادی تهران، هواپیمای حامل امام راحل و شعار نویسی‌های سال 57 و روزهای انقلاب به نمایش گذاشته شده است.

هم‌چنین به منظور توسعه فرهنگ مطالعه میان کودکان و نوجوانان ویژه‌برنامه‌ی «سفر کتاب» از مرکز شماره سه کانون بیرجند آغاز شد.

در این نمایشگاه که تا پایان دهه فجر ادامه دارد، جدیدترین کتاب‌های ناشران حوزه کودک و نوجوان که به تصویب کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون رسیده به نمایش گذاشته شده است.

طراحی پوستر «نغمه‌های آزادی» در خراسان شمالی

 در استان خراسان شمالی نیز به مناسبت ایام دهه مبارک فجر کارگاه طراحی پوستر با عنوان «نغمه‌های آزادی» در مرکز شماره 2 کانون بجنورد برپا شد.

در این کارگاه شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با وقایع انقلاب اسلامی، شعارها، دیوار نوشت‌ها و پارچه نوشت‌های آن در قالب یک کارگروهی اقدام به طراحی پوستر می‌کنند و آثار طراحی شده نیز در قالب نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

ورود امام به ایران در گلستان پرده‌خوانی شد

صبح روز 12 بهمن هم‌زمان با لحظه ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت‌امام‌خمینی‌(ره) به میهن، رویدادهای انقلاب به شکل هنرمندانه توسط عضو نوجوان مرکز شماره دو کانون پرورش فکری گرگان پرده‌خوانی شد.

در این مراسم که باحضور استاندار گلستان و جمعی از مسوولان و مردم برگزار شد، مریم علیمردانی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون گرگان در قالب پرده‌خوانی از لحظه ورود حضرت امام خمینی‌(ره) به خاک میهن و پیروزی حق علیه باطل برای حاضران نقش‌آفرینی کرد.

روایت‌گری دوران شکوه‌مند پیروزی انقلاب، نقش‌آفرینی مردم، رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فجرآفرینی شهدای مدافع حرم، بخشی از پیام این نوجوان کانونی در پرده‌خوانی انقلاب بود.

کمیته کودک و نوجوان این استان به مناسبت سی و نهمین بهار انقلاب اسلامی و با تکیه بر شعار سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی و اقدار همه‌جانبه و اقتصاد مقاومتی، بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی هنری را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، مجتمع‌های کمیته امداد، مهد کودک‌های بهزیستی و مدارس ابتدایی آموزش و پرورش به اجرا در خواهد آورد.

اجرای برنامه «کودکی! با من باش» با موضوع لالایی‌ها، ضرب‌‍‌المثل‌ها، کارگاه سفال و اجرای برنامه طنز ادبی با حضور شهرام شفیعی نویسنده برجسته کشور، نواختن زنگ انقلاب در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی در روز ۱۴ بهمن‌ 1396، دیدار با کودکان و فرزندان شهدا و کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه اجرا می شود.

بهره‌برداری و گشایش مرکز عرضه محصولات فرهنگی‌هنری کانون در شهرستان بندرگز و راه‌اندازی سینماکانون و خانه‌ی علوم در شهرستان گنبدکاووس در ایام‌الله دهه فجر نیز دیگر برنامه‌های کانون گلستان خواهد بود.

برپایی نمایشگاهی از دست ساخته‌های کودکان و مربیان کانون و برپایی ایستگاه‌هایی در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی‌هنری خواهد بود.

نواختن زنگ انقلاب و آغاز برنامه‌های دهه فجر در کانون لرستان

همزمان با آغاز دهه فجر و نواختن زنگ انقلاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر استان لرستان برگزار شد.

صبح روز 12 بهمن هم‌زمان با نواختن زنگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کارکنان کانون استان لرستان همراه با سایر مردم در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان حضور یافتند.

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 150 برنامه متنوع را برای ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره)، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و وقایع انقلاب پیش‌بینی کرده است که این برنامه‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری کانون اجرا می‌شود.

هم‌چنین در روزهای دهه فجر مراکز سیار روستایی، شهری و کتاب خانه‌های پستی کانون لرستان نیز برنامه‌های مختلفی ازجمله، بازی‌های بومی محلی، قصه‌گویی، ایستگاه‌های هنری و ادبی و اهدای کتاب را در فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

برپایی نمایشگاه معرفی بازی‌های بومی و محلی در مراکز فرهنگی هنری در سراسر استان لرستان هم‌زمان با دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های کانون است.

اجرای هفتاد عنوان برنامه فرهنگی‌هنری هم‌زمان با دهه فجر در کانون مازندران

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، نسل امروز را با مفاهیم انقلاب آشنا می‌سازد.

اجرای نمایش «کلوچه‌های خدا» در بهمن، اجرای سرود 1357 نفره دانش‌آموزی درمراسم راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مراسم تجلیل از برترین طرح‌های بازی‌های بومی محلی و فکری استان، اجرای طرح اردوی جهادی در یکی از روستاهای محروم و اهدای کتاب به بچه‌های روستایی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در روز 14 بهمن، برگزاری مسابقه از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام و رهنمودهای ایشان به قشر جوان و دانش آموزان، برگزاری مسابقه علمی و فرهنگی با عنوان روح ا... و دیدار  با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران فرهنگی و دانش‌آموزی،  برخی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون و دیگر سازمان‌های عضو این کمیته در استان است.

هم‌چنین برپایی نشست‌های پرسش و پاسخ، گفتمان‌های سیاسی و تریبون آزاد با حضور دانش‌آموزان، مسابقه مقاله‌نویسی ویژه مربیان با موضوع‌های از قبیل : زمینه‌های تداوم انقلاب، عوامل آشنایی بیشتر جوانان با اندیشه‌های امام  خمینی (ره)، کتاب‌خوانی، جشنواره سرودهای انقلابی و کارگاه آموزشی انقلاب حسینی تا انقلاب خمینی از دیگر عنوان برنامه‌های اعلام شده از سوی کانون مازندران است.

برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های مربیان و اعضای مرکز کانون کلاردشت و جشنواره بازی‌های بومی محلی در کتاب‌خانه سیار روستایی فریدون‌کنار از دیگر برنامه‌های این ایام است.

گشایش نمایشگاه کانون جاسک با حضور امام جمعه

حجت الاسلام محمدکاظم مناقبیان در آیین گشایش نمایشگاه «آب و آئینه»، انقلاب اسلامی را سرآغاز احیای اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین کننده و بی‌مانند به‌شمار می‌رود.

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون قشم در استان هرمزگان نیز هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور در گلزارشهدای گمنام مزار آن‌ها را عطرافشانی کردند.

مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس نیز دستاوردهای پژوهشی اعضا و مربیان مراکز کانون را به نمایش گذاشت.

در این نمایشگاه تعداد ۱۱ عنوان پژوهش اعضا و ۱۴ عنوان اقدام پژوهی مربیان کانون در معرض دید دانش‌آموزان و اعضای علاقه‌مند به پژوهش قرار گرفته است.

ترویج گفتمان انقلاب در البرز

انتقال مفاهیم ارزشی در قالب نمایش، نمایش خلاق، تاتر، شعرخوانی، مسابقه و سرگرمی، برگزاری جشن‌های ویژه و اجرای فعالیت‌های سرود، معرفی شخصیت، کتاب و فعالیت‌های هنری و ادبی هم سو با این ارزش‌ها از موارد پیش‌بینی شده است.

برگزاری برنامه ی ویژه زنگ انقلاب در تمامی مدارس استان، آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و معرفی انقلاب از زوایای مختلف، ترویج گفتمان انقلاب، دعوت از شخصیت‌های انقلابی و علمی در مدارس، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ادبی، برنامه‌های ویژه‌ی اردویی، برنامه‌های مشارکتی با خانواده‌ها و خوانش دسته جمعی قرآن، حضور در منزل شهدا و آشنایی دانش‌آموزان با نقش شهدا در انقلاب اسلامی ایران، مسابقه‌ی ادبی دل‌نوشته‌ی من به شهدا، بحث آزاد، وبلاگ نویسی، و... از  دیگر برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه مبارک فجر در استان البرز خواهد بود.

زنگ انقلاب در مراکز کانون چهار محال و بختیاری

اعضای مراکز کانون با نواختن زنگ انقلاب در مراکز ورود امام خمینی (ره) به ایران را گرامی داشتند.

در این برنامه کودکان با پرواز دادن بادبادک‌ها در آسمان، نمادی از آزادی و رهایی کشور از ظلم و استبداد را به نمایش گذاشتند و شادی خود را از این روز بیان کردند.

پخش نواهای انقلابی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی در 21 شهر استان با همکاری سازمان‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و فرمانداری‌ها با روز شمار انقلاب اسلامی در این ایام از برنامه‌های کانون در این استان است.

برپایی نشست‌های ادبی «آفتاب فجر» با حضور نویسندگان در قالب صبح شعر و داستان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با هدف معرفی دیوان امام خمینی(ره) و شخصیت شاعرانه ایشان، خوانش غزل‌هایی از دیوان و بیان برخی از نکات عرفانی و اصطلاحات ادبی موجود در غزل‌ها، خوانش اشعار شاعران شهرستان (اعضای مرکز، اعضای انجمن ادبی شهر و پدربزرگ‌ها) و خاطره‌گویی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه‌های آثار هنری و ادبی اعضای کانون با عنوان «ره‌آورد انقلاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری و اکران عمومی تازه‌ترین فیلم سینمایی ساخته شده در کانون با عنوان «پایان رویاها» از دیگر برنامه‌های اجرایی در این استان خواهد بود.

برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کانون همدان

همرزمان با دهه فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌هایی از قبیل: دومین جشنواره پویانمایی، مراسم جشن انقلاب، دومین جشنواره نمایش‌ عروسکی، بازی‌های بومی‌محلی، و برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های ویژه اعضا برگزار می‌شود.

گشایش کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان رزن، بازگشایی مجدد مرکز شماره دو کانون ملایر، افتتاح دومین کتاب‌خانه فراگیر کانون همدان و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در ملایر از دیگر برنامه‌های مهم کانون در استان همدان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =