توسعه کتاب‌خانه‌های سیار کانون در سیستان و بلوچستان ضروری است

وزیر آموزش و پرورش خواستار حضور بیشتر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم شهری و روستایی سیستان و بلوچستان و گسترش کتاب‌خانه‌های سیار کانون در این استان شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدمحمد بطحایی در جریان سفر خود به نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان و در دیدار با مدیرکل کانون این استان با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور کانون در روستاها و حاشیه‌ی شهرها گفت: از آن‌جایی که کودکان و نوجوانان این استان با کمترین امکانات در حال تحصیل هستند علاوه بر ضرورت افزایش فضاهای آموزشی باید به شادی و نشاط در بین آن‌ها توجه ویژه شود.

براساس این خبر، وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران کانون افزود: کانون با انجام فعالیت‌های گوناگون می‌تواند روحیه‌ی نشاط و شادی را به این کودکان و نوجوانان تزریق و آنان را از پژمردگی دور کند.

وی در ادامه خواستار ارایه یک طرح ویژه عملیاتی از سوی کانون استان برای گسترش ناوگان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون در سیستان و بلوچستان شد.

معصومه هادی، مدیرکل کانون استان نیز با اشاره به گسترش جغرافیایی استان گفت: سیستان و بلوچستان حافظ ۱۳۰۰ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان است که این موقعیت همراه با تنوع قومی و مذهبی، دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و کانون پرورش فکری با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی، همواره سعی دارد بخشی از این فضای فرهنگی را در جهت تحکیم هویت ملی و اسلامی تعدیل کند.

او در ادامه با اشاره به این‌که سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین آمار کودک و نوجوان، جوان‌ترین استان کشور است، عنوان کرد: از یک‌سو تعداد کم مراکز فرهنگی‌هنری استان و تجهیزات فرسوده و از سوی دیگر کمبود نیروی انسانی و پراکندگی جمعیت استان پاسخ‌گوی جمعیت ۶۰۰ هزار نفری کودک و نوجوان استان نیست.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود کتاب‌خانه‌های سیار را سفیران کانون در حاشیه‌ی شهرها و روستاها دانست که با نمایش فیلم و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این مناطق بخشی از کمبودها را جبران می‌کنند که در این بخش نیز به دلیل وجود تنها دو کتاب‌خانه‌ی سیار بسیاری از بچه‌ها به آن‌ها دسترسی ندارند.

سفر دو روزه سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان روز 16 بهمن 1396 آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =