موسیقی کودک نیازمند درک علمی و باورافزون‌تر

مدیرکل کانون استان گیلان نیازهای امروز جامعه موسیقی به افزایش بینش‌علمی و باورهای مخاطبان را خاطرنشان و بر لزوم بهره‌گیری از این ابزار ارزش‌مند در توان‌مندسازی کودکان و نوجوانان تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیارضیائی این سخنان را در همایش موسیقی « آواتی تی »که به همّت مرکز فرهنگی هنری فومن و همراهی اعضای کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر برگزارشد، عنوان‌کرد و هنر را ابزاری مناسب برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی دانست.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین فضای حاکم بر جامعه، به ویژه شهرستان فومن را برای حرکت در این مسیر مناسب توصیف‌کرد و با اشاره به پیشینه فرهنگی این شهرستان گفت: فومن خاستگاه بزرگانی هم‌چون آیت‌الله بهجت و زادگاه  شاعران و سخنورانی برجسته چون شیون فومنی است و بهره‌گیری از این سرمایه عظیم فرهنگی می تواند بسترساز حرکت‌های مناسبی در این زمینه‌باشد.

این مسوول فرهنگی در ادامه فعالیت‌های  کانون و برپایی کارگاه‌های آموزش موسیقی برای مخاطبان کودک و نوجوان را مورد توجه قرار داد و افزود: این کارگاه‌ها به صورتی هدف‌مند و آمیخته با آموزه‌های دینی و با تکیه بر فرهنگ بومی محلی برگزارمی شود.

یادآورشدن نقش موسیقی در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان، دیگر بخش سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با تبیین این موضوع که موسیقی سه بُعد عقل، جسم و روح کودک و نوجوان را دربرمی‌گیرد، اضافه‌کرد: کانون مدرسه زندگی است و مربیان این مجموعه تلاش می کنند با بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوعی چون موسیقی، به کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان پرداخته و باهمراهی مدرسه و همگامی با خانواده‌ها، دنیایی با نشاط برای نسل کودک و نوجوان فراهم‌کنند.

اشاره به برگزاری کارگاه‌های فن‌بیان و سخنوری در مرکز فومن و اجرای اعضای برگزیده کانون در این زمینه، دیگر محور سخنان  این مدیر فرهنگی بود و وی با یادآورشدن این مساله که بهره‌گیری کودک  و نوجوان از فن سخنوری برای بیان حقایق جامعه، بسترساز ترویج فرهنگ گفت ‌و گو در دنیای امروز است، تصریح‌کرد: خانواده‌ها می‌توانند به عنوان سفیران کانون و کتاب در تحقق این هدف نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

اسفندیار ضیائی در همین حال همکاری اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر، مسوولان شهرستان و همراهی خانواده‌ها را در برگزاری ویژه‌برنامه «آوا تی تی» مهم ارزیابی و از تلاش‌های آنان در این مسیر ‌قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، خیر مقدم حورا شفیع‌پور فومنی، مربی مسوول کانون فومن به حاضران، هنرنمایی گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان و  اجرای سخنرانی برگزیدگان سومین دوره از مسابقه‌های«فن‌بیان و سخنوری» مرکز فرهنگی هنری فومن و هم‌چنین اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان، بخش پایانی این ویژه‌برنامه بود که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =