کد خبر: 277264
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
بازدید 1345
فجرانه‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

در دهه فجر امسال، مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه های متنوع با شور و شوق بچه‌ها در روزهای پیروزی انقلاب، همراهی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با ویژه برنامه‌های دهه فجر، روزهای خوب پیروزی انقلاب اسلامی را در یاد بچه‌ها ماندگار کردند.

در مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه، مربیان با حضور در مدارس ابتدایی، چندین فعالیت فرهنگی و هنری با محوریت معرفی ایام و وقایع انقلاب و معرفی شخصیت های بزرگ انقلاب انجام دادند.

کارگاه خوشنویسی با عنوان «می‌آید بهار»، کارگاه ادبی، کارگاه کاردستی، مسابقه بازی‌های محلی، مسابقه شعرها و سرودهای انقلابی با عنوان«طنین آزادی»، و اجرای طرح ادبی با عنوان رنگ های پرچم من و بهار انقلاب هم از جمله برنامه هایی بود که برای دانش‌آموزان مدارس و اعضای مرکز اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری محمدیه، جشن بزرگ دهه فجر خود را با عنوان«بهار انقلاب» در تاریخ 19 بهمن با حضور 52 نفر از اعضا برگزار کرد.اجرای چند مسابقه، نمایش نماهنگ دستاوردهای یک‌ساله مرکز، گفت و گوی صمیمانه مربی مسوول مرکز با اعضا، برگزاری کارگاه‌های نقاشی و ادبی، برپایی نمایشگاه دست ‌سازه‌های اعضا، برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی و ادبی اعضا، نمایش فیلم‌های کوتاه کانون و قصه گویی از فعالیت‌های اجرا شده در این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد، اعضا در ایام دهه فجر، از برنامه‌های متنوعی برخوردار شدند.فضاسازی مرکز با نمادهای انقلابی با همکاری اعضا، برپایی نمایشگاه کتاب‌های انقلابی همراه با اجرای طرح«زنگ مطالعه»، برگزاری مسابقه مشاعره با سروده‌های انقلابی، برپایی کارگاه کاردستی، نمایش فیلم، همکاری با برنامه دهه فجر مدارس و همکاری با مراسم راه‌پیمایی 22 بهمن در این شهر،از جمله برنامه‌های این مرکز در دهه فجر امسال بود.

مرکز فرهنگی و هنری خاکعلی به مناسبت دهه فجر، یک ویژه برنامه نقاشی گروهی همراه با اجرای سرودهای انقلابی برگزار کرد که با استقبال خوب بچه‌ها روبرو شد.در این برنامه،57 دانش‌آموز دختر، در کنار هم نقاشی‌های انقلابی کشیدند و چند سرود انقلابی را هم‌خوانی کردند.

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره یک در آستانه‌ی 22 بهمن، جشنواره دست‌سازه‌های اعضا را برگزار کرد.

در این جشنواره،42 دانش‌آموز دختر ابتدایی با وسایل دورریختنی و پارچه‌های رنگارنگ، عروسک ساختند.معرفی و استفاده از طرح‌ لباس‌های بومی و محلی اقوام مختلف ایران توسط مربیان، برگزاری کارگاه ادبی، تهیه شناسنامه برای عروسک‌ها و معرفی آن‌ها و برپایی یک نمایشگاه از دست‌سازه‌ها، بخش دیگر این جشنواره بود.

برگزاری کارگاه نقاشی با عنوان « وقتی امام آمد» برای دانش آموزان مدارس ابتدایی، قصه گویی از زندگی امام خمینی ره و گفت و گو با بچه‌ها درباره علاقه امام (ره)به کودکان، برگزاری کارگاه ادبی برای نوجوانان با عنوان« مثل غنچه بود آن روز...»، معرفی شخصیت امام خمینی ره و معرفی وقایع انقلاب به صورت طرح دیواری از برنامه‌های دیگر این مرکز در دهه مبارک فجر بود.

مرکز فرهنگی و هنری بویین‌زهرا هم در دهه فجر پر از شور و تکاپو بود.حضور مربیان مرکز در مراسم غبارروبی گلزارشهدا، زنگ انقلاب و دیدار با امام جمعه این شهرستان و بازدید معاون و حراست آموزش و پرورش از مرکز، برگزاری کارگاه کاردستی‌های انقلابی(گل لاله) و معرفی ایام و وقایع انقلاب در 12 بهمن، اجرای شعرخوانی، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی و مسابقه برای دانش‌آموزان پیش دبستانی و برگزاری کارگاه بصیرت با عنوان «آسیب های اجتماعی و فضای مجازی »با حضور کارشناسان مذهبی سازمان تبلیغات  برنامه‌های این مرکز در 15 بهمن بود.

این مرکز در 16 بهمن هم با اجرای فعالیت معرفی وقایع و ایام، برپایی ایستگاه نقاشی، اجرای مسابقه و بازی و سرگرمی با دانش‌آموزان، هم‌خوانی سرودهای انقلابی، قصه‌گویی مربیان از خاطرات بچه‌های انقلاب و اجرای نمایش خلاق روزهای پرخاطره دهه فجر را گرامی‌ داشت.

در 17 بهمن،اعضای این مرکز کاردستی «تقویم انقلاب از زبان من» را ساختند.ساخت کتیبه‌های سفالی با شعارهای انقلاب، شعارنویسی، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب و ساخت نشریه دیواری دهه فجر از برنامه‌های این مرکز بود که با حضور «زهرا رحیمی» نایب رییس شورای شهر بویین‌زهرا انجام شد.

18 بهمن در مرکز بویین زهرا با برگزاری کارگاه آموزشی آمادگی دفاعی با همکاری پایگاه بسیج و کانون همراه بود.

در 19 بهمن، برای اعضا فعالیت شعرخوانی، برگزاری کارگاه داستان‌نویسی و کارگاه کاردستی با سفال انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون استان قزوین هم که پرسابقه‌ترین مرکز کانون استان قزوین، است در روزهای دهه مبارک فجر،با حضور چشمگیر کودکان و نوجوانانی روبرو شد که روزهای جشن انقلاب را در کنار کانون تجربه کردند.

برپایی نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، برگزاری مسابقه، معرفی روزشمار انقلاب با استفاده از نمایشگاه روزنامه‌های سال 57، معرفی شخصیت‌های بزرگ انقلاب، معرفی زندگی نامه حضرت امام خمینی(ره)، فعالیت‌های فرهنگی با موضوع انقلاب مانند قصه‌گویی، روخوانی کتاب‌، خاطره گویی، کارگاه خوشنویسی با موضوع شعارهای انقلابی، کارگاه ادبی با موضوع «روزهای خوب پیروزی» و «وطنم، پاره تنم»و قصه‌گویی از برنامه های دهه فجر امسال این مرکز بود.

هم‌چنین اعضای این مرکز در یک برنامه معرفی محصولات کانون به فروشگاه کانون رفتند و با نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی کانون آشناتر شدند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین برنامه های متنوعی را در دهه فجر برای 300 نفر از اعضای مرکز و دانش آموزان طرح کانون و مدرسه اجرا کرد.

کارگاه کارت تبریک سازی، نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، رو خوانی کتاب‌های انقلابی، کارگاه سفال، کارگاه نقاشی گروهی، نمایش فیلم، معرفی شخصیت های انقلابی، کارگاه نشریه دیواری، برپایی نمایشگاه آثار اعضا، نمایش خلاق و مسابقه جدول و برگزاری جشن انقلاب از جمله فعالیت های اجرا شده در این مرکز بود که مورداستقبال اعضا و مدارس قرار گرفت.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه هم در روزهای دهه فجر،میزبان مهمانان کوچک جشن انقلاب بود.

در آغاز دهه فجر، ویژه برنامه «انقلاب نور» با حضور 25 نفر از اعضای  پسر مرکز برگزار شد که شامل برنامه‌های متنوعی مانند: معرفی چیستی و چرایی انقلاب، معرفی شخصیت امام خمینی، معرفی کتاب های نمایشگاه کتاب های انقلابی، قصه گویی (گربه ایران ما)، معرفی تاریخ و نماد رنگ‌های پرچم ایران، کارگاه کاردستی ساخت پرچم با رشته، مسابقه و شعارگویی گروهی بود.

همچنین در تاریخ 15 بهمن، ویژه برنامه دهه فجر برای اعضای دختر برگزار شد.بازدید از نمایشگاه دست سازه های اعضا و کتاب‌های انقلابی، کارگاه طرح دیواری دهه فجر، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت‌های بزرگ انقلاب، قصه گویی، نمایش فیلم، شعارگویی گروهی و معرفی پرچم ایران از فعالیت‌های اجرا شده در این برنامه بود.

در 17 بهمن، 31 دانش‌آموز دختر ابتدایی در برنامه «ایران عزیز» شرکت کردند.قصه‌گویی، نمایش نماهنگ معرفی وقایع انقلاب، مسابقه، کارگاه نقاشی روزهای انقلاب، معرفی پرچم ایران، شعارگویی گروهی، معرفی شخصیت حضرت امام (ره) و بازدید از نمایشگاه دست سازه‌ها وکتاب‌های انقلابی از فعالیت‌هایی بود که برای این مهمانان مرکز اجرا شد.

این مرکز، هم‌چنین،در دهه فجر با همکاری پایگاه بسیج شهر شریفیه، ویژه برنامه " شکوفه های بهمن " را با حضور 250نفر از دانش آموزان و اعضا انجمن اولیا مدرسه در مدرسه شهید همت  برگزار کرد.تلاوت قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران، قصه گویی، اجرای دل‌نوشته و شعرخوانی اعضا، سرود گروه بسیج، مسابقه ،هم‌خوانی سرود " ای ایران " ،خوانش پیمان نامه با آرمان های انقلاب و خاطره گویی یکی از رزمندگان انقلاب از برنامه‌های این مراسم بود و در پایان از برندگان مسابقه تقدیر شد .

هچنین در روزهای دیگر دهه فجر در مرکز شریفیه فعالیت‌های مناسبتی متنوعی اجرا شد از جمله می توان به ساخت آویزلاله پرچم ایران و تقدیم آن به رهبر بزرگ انقلاب امام خمینی (ره) ، قصه گویی و روخوانی از کتاب‌های انقلابی، کارگاه نقاشی انقلابی، بحث های آزاد با موضوع آزادی، پیروزی و ...  ، معرفی وقایع و ایام، معرفی شهدای شهر شریفیه، ‌هم‌خوانی سرودهای انقلاب ، برپایی نمایشگاه کتاب های انقلابی، برپایی نمایشگاه دست سازه های اعضای مرکز شریفیه و نوشتن پیمان نامه با آرمان های دفاع مقدس و امضای آن توسط اعضا و مربیان مرکز،اشاره کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره یک هم روزهای دهه فجر با اجرای برنامه‌های متنوع همراه بودکه بیش از 150عضو و دانش آموز از آن بهره مند شدند.

معرفی کتاب‌های انقلابی، برپایی نمایشگاه از کتاب‌های انقلابی کانون ، فضاسازی مناسبتی و آذین بندی مرکز با همکاری اعضا، معرفی وقایع و ایام روزشمار انقلاب،.کارگاه کاردستی، ایستگاه نقاشی، کارگاه ادبی، نمایش نماهنگ‌ها و سرودهای انقلابی، مسابقه جورچین شعارهای انقلاب و همکاری با راه‌پیمایی 22 بهمن تاکستان با برپایی ایستگاه نقاشی از جمله فعالیت‌های مناسبتی این مرکز در دهه مبارک فجر بود.

مرکز فرهنگی و هنری آوج، ویژه برنامه های ایام پیروزی انقلاب اسلامی را به تناسب نام‌گذاری روزهای دهه فجر اجرا کرد.

در 12 بهمن،مربیان این مرکز به دیدار امام جمعه آوج رفتند و درادامه از نمایشگاه صنایع دستی این شهرستان بازدید کردند.

در 13 بهمن،اعضای مرکز آوج با همراهی مربیان خود به نماز جمعه رفتند و چند سرود انقلابی را هم خوانی کردند.

14 بهمن،یک جشنواره غذای سالم با حضور کارشناسان تغذیه و اعضا در مرکز برگزار شدکه شورای اسلامی شهر آوج وستاد دهه فجر این شهرستان هم با آن همکاری داشتند.رییس آموزش و پرورش، بخشدار آوج ، اعضای شورا و بیش از 100 مهمان دیگر دراین مراسم حضور داشتند.

در 15 بهمن،مرکز آوج با جشن انقلاب پایگاه بسیج خو.اهران در امام‌زاده محمد طاهر(ع) همکاری کرد.اجرای نمایش اعضا،سرودو شعرخوانی با محوریت انقلاب از برنامه‌های کانون دراین مراسم بود.

در 16 بهمن ،به همت مرکز فرهنگی و هنری آوج ،چند فیلم کانونی در مراسم جشن بسیج اصناف خواهران این شهرستان به نمایش درآمد که با استقبال مهمانان این مراسم روبرو شد.

در 17 بهمن،گروه نمایش کانون با اجرای نمایش صحنه‌ای «دردسرهای حسن کچل» در سالن همایش کانون مصطفی خمینی در 4 نوبت،با اعضای مرکز آوج  و دیگر بچه‌های این شهرستان همراه شدند.

در 18 بهمن،مربیان و اعضای مرکز آوج در جنگ شادی این شهرستان شرکت کردند.اجرای یک ویژه برنامه پرنشاط و نمایش در مرکز برای اعضا هم برنامه دیگر مرکز آوجج دراین روز بود.

در 19 بهمن،مربیان و اعضای مرکز  در مراسم غبار روبی مزار شهدا شرکت کردندو با هم‌خوانی سرودهای انقلابی به این مراسم شور و نشاط ویژه ای بخشیدند.

اجرای سرود اعضای کانون در جشنواره فیلم رشد در حضور مسوولان آوج، اجرای برنامه «ظهر خاطره ها» که شامل خاطره گویی پدران و مادران اعضا از روزهای انقلاب بود و اجرای چند نمایش انقلابی، از دیگر برنامه های این مرکز در 19 بهمن بود.

در 20بهمن اعضا در مراسم نماز جمعه آوج در مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر شرکت کردند.

در 21 بهمن ،مراسم دیدار با خانواده شهید کودک انقلاب انجام شد و در 22 بهمن،اعضا و مربیان مرکز در راهپیمایی دهه فجر شرکت و از نمایشگاه برپاشده در مسیار این ‌راه‌پیمایی بازدید کردند.

مرکز فرهنگی و هنری الوند در 12 بهمن با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز، یک کارگاه نقاشی برگزار کرد.برگزاری نشست تخصصی تربیتی برای پدران و مادران اعضا، کارگاه کاردستی‌های انقلابی، معرفی وقایع و ایام ، همکاری با جشن بزرگ بچه‌های انقلاب در 21 بهمن و اجرای نمایش در مدارس از ویژه برنامه‌های دهه فجر این مرکز بود.

هم‌چنین این مرکز با همکاری اعضای هنرمند خود، نمایش عروسکی «روباه و باغ انگور»را برای 550 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی شهید بابایی الوند اجرا کرد.

کتاب‌خانه سیار روستایی آبیک هم برای دانش‌آموزان مدرسه شهید بهرام خانی در روستای عبدل آباد، یک کارگاه خوشنویسی با عنوان«دوستت دارم ای ایران»برگزار کرد.این برنامه با استقبال خوب بچه‌ها و معلمان این مدرسه روبرو شد.

کتاب‌خانه سیار شهری البرز در تاریخ 16 بهمن، به مناسبت دهه فجر، جشنواره «بازی‌های بومی-محلی بهنام) لی لی  یا گانیه : نام محلی: بابالاری گلدی شیطان )را در مدرسه لقمان حکیم در نصرت آباد الوند برگزار کرد.در این جشنواره که با حضورو اشتیاق ‌همه‌ی دانش آموزان این مدرسه برگزار شد، چند برنامه فرهنگی مانند هم‌خوانی سرودهای انقلابی، قصه‌گویی و شعرخوانی و تقدیر از برندگان مسابقه هم اجرا شد.

کتاب‌خانه سیار روستایی شماره یک قزوین هم در ایام دهه فجر در کنار اعضای خود، این روزها را جشن گرفت.اجرای سرود، کارگاه نقاشی، مسابقه و قصه‌گویی از برنامه‌های این مرکز برای دانش‌آموزان تحت پوشش بود.

این مرکز هم ‌چنین در یک برنامه مشارکتی با همکاری کانون مساجد روستای دستجرد علیا،در شب سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی،ویژه برنامه «جشن انقلاب» را برگزار کرد.سخنرانی، اجرای سرود، نمایش، مسابقه، برپایی نمایشگاه در آستان امام‌زاده یعقوب(ع)، نورافشانی و شعارالله اکبر از برنامه های این مراسم بود.

مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره 2 هم در ایام دهه فجر،روزهای خاطره انگیزی را برای اعضا و مهمانان مرکز رقم زد.فضاسازی مرکز با همکاری اعضا، برپایی نمایشگاه ؛آثار اعضا،برگزاری کارگاه‌های کاردستی،نقاشیو ادبی متناسب با ایام دهه فجر، اجرای مراسم گل‌افشانی مزار شهرا،حضور مربیان در مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری،معرفی روزشمار انقلاب،معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و حضور مربیان در راه‌پیمایی 22 بهمن از جمله برنامه‌های این مرکز در گرامی‌داشت دهه فجر بود.

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو، در دهه مبارک فجر با برگزاری چهارمین جشن دختران آفتاب کانون در شهرستان آبیک همکاری کرد.

معرفی شخصیت‌های انقلابی، حضور مربیان مرکز در مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت دهه فجر برای دانش‌آموزان، معرفی کتاب‌های انقلابی به اعضا، کارگاه کاردستی‌های دهه فجر، کارگاه ادبی «همراه با انقلاب»، هم‌خوانی سرودهای انقلابی،  قصه‌گویی، برپایی نمایشگاه نقاشی و نشریه دیواری با موضوع انقلاب، معرفی وقایع و ایام(روزشمار انقلاب) و مسابقه از برنامه‌های این مرکز در دهه فجر امسال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =