اختتامیه‌ی جشنواره‌ی " کودک؛ کتاب، انتظار " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی " کودک؛ کتاب، انتظار " به همت کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی جشنواره‌ی " کودک؛ کتاب، انتظار " در کانون استان برگزار شد.

در آیین آغازین این اختتامیه، که با حضور همکاران، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان، مدیران و معلمان مدارس و پیش دبستانی‌ها برگزار شد، مدیرکل کانون در سخنانی کوتاه با نونهالان حاضر در سالن سینمای کانون، با ذکر مثالی در خصوص آداب مهمان و انتظار برای رسیدن وی، واژه‌ی انتظار را برای آنان معنا کرد.

معصومه هادی سپس آفرینش و انتخاب پیامبران و امامان(ع) برای راهنمایی انسان‌ها را در قالب قصه‌ای تعریف و در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر امام زمان ما در پرده‌ی غیبت هستند و ما منتظر آمدن ایشان هستیم و این انتظار فرصتی است برای شناخت بهتر فلسفه‌ی آمدن پیامبران و امامان و حاکم شدن صلح و آرامش و دوستی بر جهان.

وی در پایان سخنان کوتاه خود به مهمانان کوچک کانون توصیه کرد هنگامی که خواندن و نوشتن را آموختند کتاب بخوانند و با مهربانی، دوستی، راستگویی و کمک به یکدیگر برای آمدن این مهمان عزیز کاملا آماده شوند.

پس از سخنان مدیرکل کانون، موسی شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نیز در سخنانی بخشی از ویژگی‌های ظهور را بیان کرد.

در ادامه تعدادی از گروه‌های سرود شرکت کننده در جشنواره و چند گروه سرود کانون برای حاضران کارهای خود را ارایه کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در بخش پایانی جشنواره نیز نماینده‌ی هیات داوران بیانیه‌ی هیات داوران جشنواره‌ی کودک؛ کتاب، انتظار متشکل از مهتاب سارونی، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان، عالیه سجادی و مهدیه سلطانی‌نیا، کارشناسان فرهنگی کانون استان را برای حاضران قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حضور پرشور گروه‌های سرود و شعرخوانی در این جشنواره نشان از یک حرکت منسجم و پویا دارد که ان‌شاا... در سال‌های آتی ثمره و نتیجه‌ی آن را مشاهده خواهیم کرد.

توصیه به نگاه علمی و منطقی برای ارایه‌ی آثار در آینده، بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کانون، استفاده از توان علمی استادان و توجه ویژه به انتخاب اثر از دیگر نکاتی بود که در بیانیه‌ی هیات داوران به آن اشاره شده بود.

هیات داوران در پایان ضمن تقدیر از همه‌ی کسانی که در برگزاری نخستین جشنواره‌ی کودک؛ کتاب، انتظار تلاش کردند برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد:

در بخش سرود " هر جا باشی بهشته " کاری از پیش دبستانی سما رتبه‌ی نخست و سرود " مدافع حرم " از پیش دبستانی آوای انتظار رتبه‌ی دوم این جشنواره را کسب کردند و در بخش شعر نیز " راز مادر " از پیش دبستانی آوای انتظار  و " سلام من به مهدی " از پیش دبستانی بهشت رتبه‌های برتر را به دست آوردند و در مجموع از ده گروه برتر تقدیر شد.

قابل ذکر است فراخوان جشنواره‌ی " کودک؛ کتاب، انتظار "، به همت کانون پرورش فکری و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان، در دهه‌ی ولایت به پیش دبستانی‌ها ارسال شد و پس از رسیدن آثار بچه‌ها در دو بخش سرود و شعر به دبیرخانه‌ی جشنواره در کانون، بررسی آنها آغاز شد.

گفتنی است هدف از برپایی این جشنواره ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت دینی و پرورش خلاقیت با بهره گیری مناسب از ابزار فرهنگی و تربیتی چون سرود و شعر در قالب فعالیت‌های گروهی عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =