کد خبر: 277322
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
احمد قزوینی و آقای ناظم

در دهه مبارک فجر اعضای مرکز فرهنگی هنری قوچان با کتاب «خاطرات بچه‌های انقلاب» آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، کتاب «خاطرات بچه‌های انقلاب» نوشته محمود جوانبخت با تصویرگری پرویز محلاتی در دهه فجر معرفی شد.

میترا شجاعی مقدم مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: از آن‌جایی که چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد، ضروری است کودکان و نوجوانان را با این رخداد بزرگ آشنا کنیم. کتاب «خاطرات بچه‌های انقلاب» مجموعه داستان‌هایی است که از زبان بچه‌ها و دانش‌آموزان در حال و هوای اوایل انقلاب نوشته شده است و به دلیل نگارش ساده و روان، کودکان و نوجوانان به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و فضای حاکم بر آن زمان را به خوبی درک کنند.

شجاعی‌مقدم در ادامه افزود: گروه مخاطب این کتاب، گروه سنی «ج» می‌باشد و بیش از ۶۰ دانش‌آموز دختر دبستان «معراجی» با این کتاب آشنا و خاطره ماجرای «احمد قزوینی و آقای ناظم» را از زبان مربی فرهنگی مرکز شنیدند.

مربی مسوول مرکز قوچان به بازدید از نمایشگاه صنایع دستی شهرستان و غذاهای محلی به منظور آشنایی اعضا با مشاغل مختلف اشاره کرد و گفت: در کنار معرفی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مراکز کانون به دانش‌آموزان بازدیدکننده، نمایش فیلم‌های انقلابی، برپایی کارگاه‌های نمددوزی، کارگاه کاردستی و تهیه کلاه‌های مقوایی با شعارهای انقلابی، و کارگاه و نمایشگاه آثار خوشنویسی اعضا با موضوع انقلاب از دیگر فعالیت‌های مرکز قوچان در این ایام بود.

گفتنی است؛ به منظور آشنایی اعضا و دانش‌آموزان طرح «کانون و مدرسه» با آداب و رسوم شهرهای ایران، نمایشگاهی از آثار نقاشی اعضای کانون با موضوع فرهنگ شهرهای بیرجند، فردوس، قوچان و تربت‌حیدریه در ایام دهه فجر در مرکز فرهنگی هنری قوچان برپا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =