کد خبر: 277338
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
دو کتاب کانون در فهرست نامزدهای پایانی جشنواره شعر فجر

دو عنوان کتاب شعر از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فهرست نامزدهای پایانی دوازدهمین جشنواره شعر فجر راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار راه یافته به مرحله پایانی داوری بخش «شعر کودک و نوجوان» دوازدهمین جشنواره شعر فجر در حالی معرفی شد که دو عنوان از آثار کانون نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

بر این اساس «دو تا سیب شیرین» سروده‌ی خاتون حسنی و «کلید، کلید، دسته کلید» سروده‌ی اکرم کشایی آثاری هستند که با چهار عنوان کتاب دیگر در این جشنواره رقابت خواهند کرد.

بر همین اساس «دو تا سیب شیرین» مشتمل بر 10 عنوان شعر با نام‌های «جیرجیرک با ادب»، «نون سنگک»، «دو تا سیب شیرین»، «گردو»، «رنگ رنگی»، «سیب ترسید»، «جوجه»، «خوش لباس»، «هو... هووو» و «اخم مادر» برای خردسالان است.

همچنین 12 شعر با نام‌های «آرزوی مورچه»، «»، «چتر»، «روبان آبی»، «بابای ستاره»، «قورباغه»، «عکس لباسم»، «کیک تولد»، «قلقلک»، «برگ درخت آلو»، «پنجره» و «خورشید قلقلی» در کتاب «کلید، کلید، دسته کلید» به چشم می‌خورد.

این اثر روز 24 بهمن 1396 نیز در پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس شورای کتاب کودک در میان آثار شایسته تقدیر این شورا در سال 1395 قرار گرفت.

تصویرگری این دو اثر را به ترتیب امیر علایی و حدیثه قربان برعهده داشته‌اند.

گفتنی است سودابه امینی، حسین تولایی و مریم هاشم‌پور داوری این رقابت را بر عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =