سیره علوی و فاطمی در تربیت کودکان مورد توجه قرارگیرد

مدیر کل کانون استان گیلان در آیین تجلیل از تلاش‌های یک‌ساله همکاران، بر ضرورت بهره‌گیری از سیره علوی و فاطمی (ع) در تربیت نسل کودک و نوجوان تاکیدکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیار ضیائی در این آیین که با عنوان «جوانه لبخند بکاریم» برگزارشد، بزرگ‌ترین هدیه مربیان به جامعه اسلامی را تربیت کودکانی خلاق، پویا، با نشاط و آینده‌نگر عنوان‌کرد.

مدیر کل کانون استان گیلان در ادامه تکیه بر آموزه‌های علوی و فاطمی، همگامی با نظام آموزشی کشور که براساس تربیت نسل کودک و نوجوان برپایه حیات طیبه است را شیوه‌ای مناسب خواند و کودکی و نوجوانی را بهترین زمان و سرمایه‌ای مناسب برای حرکت در مسیر پیشرفت و دانش‌افزایی دانست.

وی در ادامه سخنان خود نیازهای امروز آینده‌سازان به مهارت‌آموزی را مورد توجه قرارداد و با اشاره به برپایی بازارچه خیریه که به مناسبت هفته بزرگ‌داشت مقام زن، روز مادر و تقارن آن با هفته احسان و نیکوکاری صورت گرفت، اظهارکرد: این امر می تواند به تشویق کودکان و نوجوانان به فراگیری مهارت و هم‌چنین ترغیت آنان به فعالیت‌های خیرخواهانه و مبتنی بر اصول اسلامی و اخلاقی کمک‌کند.

این مسوول استانی هم‌چنین از موفقیت‌های همه‌جانبه کانون طی سال جاری سخن گفت و با اشاره به توفیق مربیان و اعضای آن در سطح استانی، ملی و بین المللی اظهار داشت: وفاق و همدلی، بهره‌گیری از خِردجمعی و هم‌چنین رعایت سه اصل اخلاق مداری و نظم اداری و مالی در این میان اثربخش بوده‌است.       

اسفندیار ضیائی در عین حال برجستگی‌های کودکان و نوجوانان عضو کانون را بیان‌گر تاثیرگذاری تلاش‌های همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری دانست و برگزاری این آیین را تلاش کوچکی در جهت سپاسگزاری از کارکنان این مجموعه فرهنگی خواند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این آیین با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) ، هفته بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر گفت: زمین و زایندگی آن در دین و فرهنگ ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در این میان زن و مادر به عنوان توسعه‌دهنده و تربیت کننده نسل انسان‌ها جایگاهی غیرقابل انکاردارد.

سیروس محمدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان

سیروس محمدی در ادامه به برگزاری آیین تجلیل از کارکنان کانون اشاره و با مهم دانستن فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی تصریح کرد: کانون پرورش فکری در جهت توان‌مندسازی و مهارت‌آموزش کودکان ونوجوانان نقش بسزایی داشته و دارد.

وی در همین حال اولویت‌های آموزش و پرورش در جهت تغییر شیوه‌های آموزشی از حافظه محوری به مهارت‌آموزی را خاطرنشان و از کانون برای کمک به افزایش مهارت‌های مخاطبان با بهره‌گیری از سبک زندگی ایرانی و اسلامی قدردانی کرد.

بنابراین گزارش، نمایش کلیپ فعالیت‌های یک‌ساله کانون در دو سطح ستادی و مراکز فرهنگی هنری، قصه‌گویی عضو برگزیده جشنواره قصه‌گویی و هم‌چنین اجرای نمایش و سرود رضوی توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت و لاهیجان از برنامه‌های این مراسم بود.

هنرنمایی گروه موسیقی کانون فومن، نوروزی‌خوانی و خاطره‌گویی از آداب عید نوروز دیگر برنامه‌های این مراسم به شمارمی‌رفت که ازسوی محمدرسول حقدوست، همکارپیش‌کسوت کانون و هنرمند صدا و سیمای مرکز گیلان اجراشد.

برپایه این گزارش، خوانش سپاس‌نامه از سوی حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول ادبی کانون و اهدای لوح سپاس مدیرکل کانون استان گیلان به همکاران این مجموعه‌ی فرهنگی بخش پایانی این مراسم بود که 17 اسفندماه جاری در سالن نمایش کانون رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =