اجرای طرح «عید خوب کتاب خوب» در پایگاه‌های فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری در گفت‌وگو با واحد خبر سیمای مرکز گلستان از اجرای طرح «عید خوب کتاب خوب» در پایگاه‌های فرهنگی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی با اعلام این خبر افزود: با توجه به فراخوان معاونت فرهنگی کانون کشور تعداد سه مرکز ثابت فرهنگی‌هنری در سطح استان گلستان از روز سوم لغایت ۱۲فروردین‌ماه میزبان کودکان و نوجوان گلستانی و مهمانان نوروزی خواهد بود.

ایشان از کتاب و کتاب‌خوانی و سایر فعالیت‌های کتاب محور به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های کانون در ایام نوروز نام برده و تصریح کرد: پایگاه‌های فرهنگی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر با بهره‌گیری از توان‌مندی‌های فرهنگی‌هنری و ادبی مربیان به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی ارائه خواهند نمود.

این مقام مسوول فعالیت مراکز کانون را در ایام تعطیل و روزهای نوروز بیان‌گر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و جایگاه مهم کودکان و نوجوانان دانسته و یادآورشد: هم‌زمان با مراکز ثابت فرهنگی، کتاب‌خانه‌های سیار نیز در پایگاه‌های هلال احمر در ورودی شهرستان گرگان حضور یافته و ضمن اهدای عروسک بومی و محلی با عنوان آفتو، برگه‌های فراخوان مسابقه خاطرات و نقاشی‌های نوروزی را در اختیار کودکان و نوجوانانی که به عنوان مهمان وارد استان می‌شوند قرار خواهند داد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری توسط مربیان کتاب‌خانه‌ها و کامیونت نمایش سیار در دل طبیعت گرگان در روز ۱۲ فروردین و هم‌چنین حضور کتاب‌خانه سیار گالیکش در جمع خانواده‌ها در روز سیزده بدر، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان زیبایی‌های طبیعت در قاب عکس شما و برپایی ایستگاه کتاب در یکی از مدارس طرح اسکان از دیگر برنامه‌های کانون گلستان در ایام نوروز خواهد بود.

عبدالرحیم سیفی اضافه کرد: ثبت نام دانش‌آموزان در این ایام در مراکز کانون پرورش فکری رایگان بوده و آن‌ها می‌توانند از کتاب‌های موجود برای داستان‌نویسی که امسال جایگزین پیک نوروزی شده استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =