کد خبر: 278867
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
بازدید 767
زبان، از شاخص‌های هویت‌ ملی است

زبان از مولفه‌های هویت‌بخشی به یک ملت است و هنگامی که به پیشینه‌ی روشن یک کشور می‌نگریم، متوجه جایگاه ارزش‌مند زبان مادری درآن هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این بخشی از سخنان اسفندیارضیائی درگردهم‌آیی کارکنان کانون زبان در منطقه آزاد بندرانزلی است.

مدیرکل کانون گیلان در این همایش که به منظور ترسیم اولویت‌های سال جاری کانون زبان و هم‌اندیشی در مسیر توسعه‌ی همه‌جانبه آن صورت‌گرفت، تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر آموختن زبان‌های مختلف و بهره‌گیری از آن به عنوان ابزاری برای انتقال ارزش‌های ملی و اسلامی به دیگر کشورها را خاطرنشان‌ کرد و افزود: کانون زبان می‌تواند سفیر فرهنگ غنی ایران اسلامی باشد.

مدیرکل کانون استان گیلان درهمین ارتباط نگاه حاکم بر جامعه فرهنگی کشور را رو به پیشرفت توصیف‌کرد و با یادآورشدن نقش تمامی افراد در این روند رو به رشد گفت: پویایی و بالندگی هرجامعه برگرفته ازنظام مترقی تعلیم و تربیت آن است و این پیشرفت حاصل نخواهدشد مگر آن‌که مربیان و معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به شناخت مناسبی ازجایگاه واقعی خود در این عرصه دست یابند.

وی هم‌چنین نگاه ویژه به سند بنیادین نظام آموزشی کشور را ضروری خواند و با تبیین جایگاه کانون پرورش فکری و کانون زبان در این سند راهبردی اظهارکرد: همراهی این مجموعه‌های فرهنگی به یقین در ارتقای توان‌مندی‌های نسل کودک و نوجوان تاثیرگذار است و ارتباط خوب مربی، مدرس و معلم با آینده‌سازان ایران اسلامی نقشی ارزش‌مند در شاداب‌سازی جامعه ایفامی‌کند.

ضرورت هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز و لزوم ارتقای امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری برای جذب حداکثری مخاطب، ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی در این گردهم‌آیی بود و وی با بیان این که کانون زبان بایستی به عنوان یک الگوی مناسب جایگاه خود را درجامعه حفظ‌کند، بر لزوم هم‌گرایی افزون‌تر و به‌روزرسانی آگاهی‌های  دراین مسیر تاکیدکرد.

اشاره به مرز مشترک استان گیلان با کشورهای آسیای میانه وضرورت بهره‌گیری از این فرصت ارزش‌مند برای ایجاد پُل‌های فرهنگی، بخش پایانی سخنان  مدیر کل کانون استان گیلان بود و وی دراین میان از همکاران کانون زبان خواست به عنوان سفیران فرهنگی کشور، نقشی پُررنگ‌تر ازگذشته داشته‌باشند.

مدیر کانون زبان استان گیلان نیز در این گردهم‌آیی، ارتباط کانون پرورش فکری و کانون زبان را سازنده و موثر دانست و این همراهی و هم‌گرایی را فصل‌تازه‌ای از همکاری‌های متقابل و بستری مناسب برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود توصیف‌کرد.

خدیجه تقی‌پور درادامه ضمن تشریح رسالت سازمانی کانون زبان در سال جاری و ترسیم اولویت‌های آن درجهت«ارتقای بهره‌وری سازمانی»، پیرامون اصول همکاری‌های خلاق و چگونگی بهره‌گیری از توان‌مندی‌ها و خِرد جمعی سخن‌گفت.

خدیجه تقی پور، مدیر کانون زبان استان گیلان

لزوم توجه به فرهنگ سازمانی و شیوه‌نامه‌های جامع کانون زبان، ضرورت نشاط‌بخشی افزون‌تر به محیط‌کاری و هم‌چنین بهره‌گیری از تجربه‌های ارزش‌مند استادان این عرصه، ازجمله مطالبی بود که درسخنان تقی‌پور به آن اشاره شد.

کارشناس حراست کانون زبان استان گیلان نیز از دیگر سخنرانان این گردهم‌آیی بود که پیرامون مدیریت صحیح فضای مجازی مطالبی را ارایه‌کرد.

سید جلیل میرعظیمی درهمین زمینه به فرصت‌ها و تهدیدهای این عرصه اشاره و بایادآورشدن نقش و جایگاه مربیان و مدرسان کانون در مواجهه با تهاجم فرهنگی، بر ضرورت بهره‌گیری ازاین ظرفیت گسترده در تحقق هرچه بهتر برنامه‌ها تاکیدکرد.

سید جلیل میرعظیمی، کارشناس حراست کانون استان گیلان

یادآورشدن قابلیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان برای توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان از جمله سخنان میرعظیمی دراین مراسم بود و وی درپایان از همراهی همیشگی مجموعه‌ی حراست درجهت نیل به اهداف و اولویت‌های نظام خبرداد.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی و خوانش متن ادبی به زبان انگلیسی از سوی زبان‌آموز کانون زبان، شاهنامه‌خوانی مربی برگزیده کشوری کانون پرورش فکری، اجرای موسیقی سنتی و هم‌چنین تقدیر از پیش‌کسوتان عرصه‌ی زبان‌آموزی، بخش پایانی این مراسم به شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =