کد خبر: 279619
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
۹۵ اثراز کانون هرمزگان به شانزدهمین جشنواره رضوی راه یافت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: ۹۵ اثر برگزیده مرحله استانی به شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، هیات داوران پس از بررسی آثار رسیده از مراکز فرهنگی هنری استان، برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره های بین المللی رضوی را در مرحله استانی اعلام کردند.

ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان اظهار داشت : این آثار در بخش کاردستی ۲۵ اثر، بخش پژوهش اعضا ۴ اثر، کتابسازی ۶ اثر، بخش نامه ای به امام رضا ۲۴ اثر، خاطرات زیارت ۱۷ اثر، پویانمایی ۲ اثر، سرود ۲ اثر، تمبر و کارت پستال ۱۵ اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.
وی افزود: آثار ارسالی در ۳ بخش کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب ۶۶۰ اثر مورد داوری قرار گرفت، ۵۷۰ اثر در بخش کانونی و ۹۱ اثر در بخش آزاد به دبیرخانه ارسال شد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فراخوان شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفند ۹۶ به مرکزهای فرهنگی کانون، مدارس و سازمان ‌های فرهنگی ارسال شده بود که آثار پس از ارسال به دبیرخانه‌ استانی توسط داوران بررسی شد.

سلیمانی احمدی عنوان کرد: هیات داوران جشنواره رضوی استان متشکل از کارشناس مسوول فرهنگی، هنری وادبی، کارشناسان فرهنگی، ادبی، هنری، روابط عمومی و پژوهش استان هرمزگان بودند.


وی یادآور شد: آثار داوری شده و برگزیده به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شده و مرداد ماه امسال پس از اعلام نتایج داوری کشوری اسامی راه یافته استانی به مرحله کشوری اعلام و از برگزیدگان تقدیر می شود.
 

شانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(ع) به ویژ رأفت و مهربانی ایشان و بررسی و مطالعه در هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا خراسان برگزار می‌شود.


براساس فراخوان این جشنواره، قدمگاه عشق «هجرت امام‌رضا(ع) از مدینه تا خراسان»، سبک زندگی امام رضا(ع) «اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب‌الرضا (ع) » و «ترویج و تبیین سبک زندگی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی با مصادیقی همچون محبت اهل بیت (ع)، هویت دینی، گذشت، ایثار و ...» از محورهای موضوعی این جشنواره است.


شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش بزرگسالان؛ مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان، روحانیون و... و در بخش کودکان و نوجوانان اعضای مراکز فرهنگی ‌هنری، کتاب‌خانه‌ های سیار و پستی، دانش ‌آموزان طرح کانون مدرسه و... هستند.


مراسم پایانی و تجلیل و تقدیر از برگزیدگان کشوری دوره شانزدهم جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سال ۹۷ همزمان با دهه کرامت در استان قم برگزار می شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =