کارگاه آموزشی یک روزه در هفته بدون دخانیات

همزمان با آغاز روز جهانی بدون دخانیات مورخ ششم و هفتم تیرماه با همکاری و درخواست شبکه بهداشت کارگاه آموزشی یک روزه با اجرای مسابقه نقاشی با همین موضوع با حضور 50عضو کودک و نوجوان دختر در مرکز فرهنگی هنری زاویه برگزار شد.

هر ساله به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، ۳۱ ماه می مصادف با ۱۰ خرداد، اقدامات و فعالیت های گسترده ای در سطح کشور  با همکاری ارگان های ذیربط به منظور حمایت طلبی برای اجرای سیاست های موثر بر کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات انجام می پذیرد.

بر همین اساس، ۵ تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ به عنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار ملی " قلیان، سمی برای سلامت خانواده"نام گرفته است و مرکز فرهنگی هنری زاویه با توجه به اهمیت این موضوع و آگاه سازی کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری کارگاه یک روزه کرد.

در این برنامه،تنها کارشناس بهداشت شبکه بهداشت درباره مضرات استفاده از دخانیات از نظر جسمی و علمی با اعضاء صحبت کرد و فهیمی کارشناس روانشناسی شبکه بهداشت درمورد عواقب روحی و عاطفی مصرف دخانیات بر کودکان و نوجوانان با بچه ها صحبت کرد. در ادامه  مسابقه نقاشی میان اعضاء برگزار شد و مقرر شد پس از بررسی آثار  برگزیدگان اعلام وبا اهداء جوایزی از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان تقدیر شوند.

هم چنین در مرکز فرهنگی هنری کردیجان کارگاهی با عنوان "اعتیاد وتاثیر آن در سلامت روان وخانواده" ،باحضورامامی ،روانشناس طرح آتیه بهزیستی شهرستان آشتیان و18 نفر از اعضای دختر برگزار شد.در این کارگاه ،اعضا با انواع مواد مخدر و مضرات و تاثیرهای مخرب آن در سلامت جسم وروح وروان وبنیان خانواده آشنا شدندودر پایان کارگاه اعضا یک نقاشی با همین موضوع طراحی  کردند ونمایشگاه کوچکی از آثار اعضا گردآوری شده وبه پنج نفر از اعضا هدیه کوچکی اهدا و آثار اعضا تحویل بهزیستی شهرستان آشتیان شد .

در این کارگاه بروشورهای مختلفی با موضوع مواد مخدر وانواع آنها جهت آگاهی سازی تهیه ودر اختیار اعضا قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =