برگزاری جلسه‌ی توجیهی مربیان کارگاه‌های تابستانی مراکز کانون استان اردبیل

جلسه‌ی توجیهی مربیان کارگاه‌های تابستانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سالن سینما تربیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل؛ جلسه‌ی توجیهی مربیان کارگاه‌های تابستانی مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور مربیان کارگاه‌ها، داریوش علومی سرپرست معاونت فرهنگی، حسین یوسفی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و آفرینش‌های ادبی و سیدجلیل صفوی کارشناس فرهنگی در سالن سینما تربیت کانون برگزار شد.

داریوش علومی در سخنانی با تشریح اهداف سازمانی کانون، در خصوص اهمیت تربیت و آموزش غیرمستقیم در مراکز فرهنگی هنری توضیحاتی ارائه کرد.

علومی گفت: مربی در کانون جایگاه مهم و ارزشمندی دارد، چراکه ارتباط فردی با اعضا در سلسله وظایف آن حرف اول را می‌زند و به همین خاطر است که برنامه‌های تربیتی او عمیق و اثرگذار است.

در ادامه، حسین یوسفی کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان ضمن ارائه نقطه نظراتی پیرامون مباحث فرهنگی و رعایت رفتار سازمانی در مراکز، به لزوم رضایت مداری از فعالیت‌های متناسب با نیازهای اعضا تأکید کرد.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به بحث نوآوری در اجرای فعالیت‌های جاری مراکز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مهم‌ترین نکته توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان و پاسخگویی مناسب به نیازهای آنان است و در این راستا مربیانی که در کانون فعالیت می‌کنند می‌بایست ضمن تأکید بر الگوی ایرانی اسلامی در تمامی کارگاه‌ها، خود نیز الگوی مناسب برای اعضا و آینده آنان باشد.

سید جلیل صفوی کارشناس فرهنگی کانون استان نیز به تشریح وظایف مربیان مجری پرداخته و بر لزوم جدیت در برگزاری منظم و ارتقاء سطح کیفی کارگاه‌ها و همچنین رضایت‌مندی والدین و اعضا تأکید کرد.

وی لزوم آرشیو و نگهداری آثار تولیدشده در کارگاه‌ها برای برگزاری نمایشگاه در پایان تابستان، داشتن طرح و برنامه اجرایی قبل از اجرای کارگاه‌ها و انتخاب موضوع و محتوای مناسب با علایق و نیازهای گروه سنی مخاطبان را به مربیان یادآور شد.

در پایان این جلسه، مربیان شرکت‌کننده به بیان نظرات خود پیرامون مباحث فرهنگی و انجام فعالیت در مراکز پرداختند.

گفتنی است، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دارای ۳۳ مرکز فرهنگی هنری است، از این تعداد۲۴ مرکز به‌صورت ثابت ۷ کتابخانه به‌صورت سیار  و ۲ کتابخانه پستی است. وظیفه اصلی کتابخانه‌های مراکز کانون، عرضه کتاب به کودکان و نوجوانان است و در کنار آن، فعالیت‌های متعدد در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در مراکز توسط مربیان ویژه و به‌صورت تخصصی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =