" بحران آب " دغدغه‌ی اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان روش‌های صرفه جویی در مصرف آب را تمرین می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، اعضای مراکز فرهنگی هنری استان روش‌های صرفه جویی در مصرف آب را تمرین می‌کنند.

با توجه به اینکه مدت‌هاست زنگ خطر کمبود آب به صدا درآمده و برنامه‌های گوناگونی برای مقابله با این خطر در دست بررسی و اجراست، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سیستان و بلوچستان نیز با درک این شرایط، ویژه برنامه‌هایی برای فرهنگ سازی در زمینه‌ی مدیریت مصرف آب در مراکز اجرا می‌کنند تا نقشی در این حرکت مهم برعهده داشته باشند.

نخستین مراکزی که این حرکت را آغاز کردند مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو و پنج زاهدان هستند که با برگزاری کارگاه‌هایی اعضا را نسبت به این مسئله‌ی اساسی آشنا کردند.

در مرکز شماره‌ی پنج طرح " ماموران حفاظت آب " در حال اجراست که در این طرح، با توجه به وسعت قابل توجه فضای سبز مرکز، اعضا پس از حضور در کارگاه، برای حفاظت از منابع آب اعلام آمادگی کردند.

در این طرح اعضا به چند گروه تقسیم شدند و هر گروه با استفاده از بطری‌های دور ریختنی، آبیاری بخشی از درختان مرکز را برعهده گرفتند، به این ترتیب که اعضا موظفند در زمان مشخصی بطری‌های آب تعبیه شده در کنار درختان را پر آب کنند تا علاوه بر آبیاری درختان، از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

در مرکز شماره‌ی دو نیز اعضا در کارگاهی با عنوان " آب اگر نباشد " گرد هم آمدند و پس از تبادل تجربه در زمینه‌ی مصرف صحیح آب، کاردستی‌هایی با همین موضوع ساختند و جمله‌هایی با مضمون آب و کمبود آن بر روی دست‌سازه‌های خود نوشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =