حسن ختامی بر شانزدهمین جشنواره رضوی

آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره رضوی در مرحله استانی صبح روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ در سالن غدیر آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با حضور برخی مسئولان و اعضای برگزیده کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محمود سلیمانی در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره رضوی استانی، با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، خطاب به اعضای برگزیده این جشنواره، در باب موضوع عشق و ارادت به ائمه اطهار سخنرانی کرد.

سلیمانی ابتدا با ذکر مثالی به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: اگر ما منبع نوری داشته باشیم و به تدریج به آن نزدیک شویم، قطعا از روشنایی بیشتری بهره‌مند خواهیم شد، اما منابعی هم هستند که فاصله‌ها بر میزان بهره‌مندی انسان از آنان اثر ندارد و نیازی نیست از لحاظ فاصله فیزیکی و جسمانی درجوار آنان باشی، تا در مسیر بندگی و عبودیت خدا گام برداری و از راه صحیح زندگی خارج نشوی.

وی ادامه داد ؛ یکی از این موارد، علی بن موسی الرضا (ع) است که بعد مسافت در دوست داشتن یا پیروی کردن از ایشان ایجاد اشکال نمی کند و اگر به شناخت و معرفت حقیقی از ایشان رسیده باشیم دیگر راه اطاعت و پیروی نیز مهیا می‌شود.

وی به بخشی از زندگی سلمان فارسی در دوران صدر اسلام اشاره کرد و خاطر نشان شد؛ در آغاز مسیر هدایت پیامبرعظیم الشان اسلام، عده‌ای به ایشان بسیار نزدیک بودند، مانند خویش و فامیل و همسایه، اما همین افراد بیشترین آزار و اذیت را بر پیامبر( ص) روا داشتند.

وی افزود؛ اما در همان دوران یک ایرانی زاده برای یافتن آخرین پیام آور و رسیدن به حجت خدا بر روی زمین، سالها رنج سفر و غربت و اسارت را به جان می‌خرد و پس از رسیدن به حضرت ختمی مرتبت تا پایان عمر از این ریسمان الهی دست نمی‌کشد و دور نمی‌شود.

مدیر کل استان عرض ارادت کودکان و نوجوانان به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا (ع) را با تولید آثار فرهنگی هنری و ادبی در این جشنواره ارزشمند دانست و خطاب به برگزیدگان گفت؛ شما بچه‌ها با نقاشی‌هایی که کشیدید و نامه‌هایی که به امام نوشتید از همین راه دور عشق و ارادت خود را با زبان هنر و ادب به ایشان نشان دادید.

سلیمانی عرض ارادت به بزرگان دین را تنها با زیارت قبور مطهر کافی ندانست و تصریح کرد؛ برخی از افراد در تمام طول زندگی‌شان یک بار هم نمی‌توانند به زیارت حرم رضوی مشرف شوند اما دلشان به این امام همام نزدیک است و شاید بیشتر از کسانی که مرتبا به زیارت می‌روند، به شناخت حقیقی دست یافته‌اند و عشق و محبت خود را از راه دور با انجام اعمالی که امام رضا (ع) انسان‌ها را به آن متذکر شده، نشان می دهند.

این مقام مسئول به کودکان و نوجوانان میهمان در این برنامه توصیه کرد که عشق و دوستی با امام رضا (ع) و دیگر ائمه اطهار را نه تنها در دل، بلکه در عمل نیز نشان دهند و به آنچه بزرگان دین سفارش کرده‌اند توجه و عمل کنند.

وی در ادامه افزود؛ امام رضا (ع) ما را به راستگویی و درستکاری بسیار سفارش کرده است،  پس روا نیست خود را دوستدار ایشان بدانیم و تنها به زیارت قبر مطهرشان اکتفا کرده و آن را نشانه عشق و ارادت بدانیم.

در بخش دوم این مراسم فیلم برگزیده پویا نمایی، کاری از اعضای مرکز شماره ۲۲ با راهنمایی فاطمه گلچین برای حاضران پخش شد و سپس « بهاره مجاور و نیروانا چاووشی» برگزیدگان بخش خاطرات زیارت و نامه‌ای به امام رضا(ع) به قرائت آثارشان پرداختند.

در ادامه فیلمی از اجرای سرود " سلطان عشق" کاری از دبیرستان دخترانه شهید باهنر که تنها سرود برگزیده مسابقه سرودخوانی رضوی در دور استانی بود پخش شد.

در پایان اعضای برگزیده در بخش‌های « پژوهش, خاطرات زیارت, نامه ای به امام رضا(ع), کارت پستال و تمبر, کاردستی, پویا نمایی, سرود، داستان و شعر رضوی و کتابسازی» لوح تقدیر و جوایزشان را از دست مدیر کل و برخی مسئولان کانون دریافت کردند.

گفتنی است در این مراسم سید نسرین سجادیان مدیر کل آموزش و پژوهش، فریبا حبیبی و الهام دارابی کارشناسان معاونت فرهنگی کانون و نیز جمعی از معاونان و کارشناسان کانون استان حضور داشتند.

آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره رضوی در مرحله استانی صبح روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ در سالن غدیر آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با حضور اعضای برگزیده برگزار شد.

لازم به ذکر است که مهتاب شهیدی مربی مسئول مرکز شماره ۹ به عنوان مجری به اجرای این برنامه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =