فعالان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی با حضور خادمان امام‌رضا(ع) در گلستان تجلیل شدند

هم‌زمان با ایام خجسته دهه کرامت، برگزیدگان استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی با حضور خادمان امام‌رضا(ع) در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در آیین اختتامیه این مراسم عبدالرحیم سیفی با سلامی بر بچه‌های دوست‌داشتنی و مادران و پدرانی که همواره همراه فرزندان‌شان در برنامه‌های متنوع کانون پرورش فکری حضور پررنگ دارند و با خیرمقدمی ویژه به خادمان امام مهربانی که با حضورشان رنگ و بوی تازه‌ی معنویت را به این مراسم هدیه نمودند اظهار داشت: کانون پرورش فکری فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دهد و در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی، بخش مذهبی و دینی از شاخصه‌های با اهمیت فعالیت‌های این مجموعه محسوب می‌گردد.

ایشان ادامه داد: این که تلاش شود مضامین دینی، اررزش‌های اخلاقی و پیام‌های تربیتی به شکل هنرمندانه و خلاقانه به مخاطب انتقال پیدا کند و در دل آنان جا باز نماید، هنر کانون و مربیان کانونی است. مربیانی که نه با پای ظاهری بلکه با پای دل و عشق و ارادت و با تمام وجود در مراکز کانون حاضر شده و از ابتدای صبح با سلام و صلوات دست بچه‌ها را در دست خداوند مهربان گذاشته و آنان را بیش از گذشته با رویکردهای نوین و مضامین دینی آشنا می‌سازند.

این مسوول فرهنگی با بیان این مطلب که هدف از برگزاری این جشنواره تقویت علوم دینی و توسعه فرهنگ رضوی است تصریح نمود: جشنواره‌ی ما نباید معطوف به ظاهر باشد. شرکت در مسابقه و کسب رتبه تنها بخش کوچکی از این برنامه به‌شمار می‌آید و آن‌چه برای ما اهمیت دارد تغییر در رفتار و گفتار بچه‌ها با عنایت به رفتار و کردار امام ‌رضا(ع) است.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به این‌که در بخش‌های نه‌گانه جشنواره رضوی فرزندان ما کوشیدند تا آثار و ارادت‌های خود را با نام امام‌رضا(ع) تبرک دهند، بیان نمود: اگر جشنواره‌های ما موجب ایجاد تغییر رفتار در فرزندانمان شود می‌توان گفت به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم. این توفیق زمانی رخ می‌دهد که دل و جان بچه‌های ما به نور امام مهربانی بیش از پیش روشن شود و آنان یاد بگیرند که باید دست دیگران را نیز بگیرند، بیاموزند که باید با دیگران مهربان باشند و گذشت، ایثار و فداکاری را سرلوحه زندگی‌شان قرار دهند.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین کمیلی روحانی کاروان خدام رضوی ضمن قدردانی از مجموعه کانون پرورش فکری به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان و با اشاره به حدیثی از امام‌رضا(ع) که به عنوان مونسی مهربان در حکم پدر و مادر برای انسان‌های نیکوکار معرفی شدند بیان داشت: این‌که شما کودکان و نوجوانان از این سنین کار فرهنگی و معنوی انجام می‌دهید و با پای دل در مسیر شناخت ائمه معصومین قدم برمی‌دارید ماحصلی بسیار عمیق و ماندگار برای حرکت در مسیر تعالی است.

لازم به توضیح است به گفته سیدرهبان مسلمی عقیلی رابط رضوی، در این جشنواره از بین۷۵۱ اثر مراکز فرهنگی‌هنری، تعداد ۵۲۳ اثر به دبیرخانه استان رسید که از این میان تعداد ۱۰۰  اثر به عنوان برگزیده استانی در بخش‌های کاردستی، پژوهش اعضا، کتاب‌سازی، نامه‌ای به امام‌رضا(ع)، خاطرات زیارت، پویانمایی، سرود قصه‌گویی، تمبر و کارت پستال به دبیرخانه کشوری معرفی شد.

اجرای صلوات خاصه امام رضا (ع)، مداحی و شعرخوانی در وصف امام رضا (ع) توسط خدام رضوی، پخش انیمیشن رضوی، شعرخوانی، قصه‌گویی، خوانش دکلمه همراه با موسیقی سنتی توسط اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری، هنرنمایی گروه موسیقی کانون طه گرگان و هم‌چنین تجلیل از برگزیدگان و بازدید از نمایشگاه‌های آثار رضوی اعضای کانون و اجرای آیین بوسه بر پرچم متبرک امام‌رضا(ع) از جمله برنامه‌هایی بود که در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =