هجدهمین مسابقه هنرهای تجسمی کانون تهران برگزار شد

اعضای نوجوان مراکز کانون استان تهران صبح روز شانزدهم مرداد ۱۳۹۷ در هجدهمین دور از مسابقات هنرهای تجسمی استانی در سه رشته هنری باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این دور از مسابقه، اعضای نوجوان ۶۰ مرکز فرهنگی هنری در سه رشته نقاشی، سفالگری و خوشنویسی به رقابت پرداخته و خالق آثار زیبایی در رشته‌های هنری شدند.

در این رقابت که از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۱۵ عصر در مرکز تخصصی هنر( مرکز شماره ۳۰) ادامه داشت، کارشناسان واحد هنری و مربیان کارگاه‌های هنری مراکز بر کار شرکت‌کنندگان نظارت داشتند و تا پایان با اعضا همراه بودند.

همچنین محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان به همراه معاون اداری- مالی و برخی دیگر از کارشناسان اداره کل ضمن حضور در جمع اعضای شرکت‌کننده، از روند برگزاری مسابقه بازدید کردند.

بر اساس این گزارش محورهای موضوعی دور هجدهم، در بخش نقاشی شامل «آشتی با محیط‌زیست، مهارت‌های ارتباطی با تأکید بر احترام به قوانین و مشارکت و همکاری» بود.

همچنین در بخش سفالگری، شرکت‌کنندگان با موضوعاتی همچون «حلقه‌های دوستی، خانواده و توانایی نشان دادن احساسات » و در نگارش آثار خوشنویسی کار  بر روی اشعاری با مضامین دوستی مانند «کتابت پندهای بوستان سعدی و احادیثی با مضمون دوستی» توصیه‌شده بود که نوجوانان شرکت‌کننده با بهره‌گیری از یکی از موضوعات به خلق اثر پرداختند.

بنا به گفتۀ محبوبه طالبی سرپرست واحد کارشناسی هنری، این مسابقه باهدف شناخت استعدادهای هنری اعضا، ایجاد فضایی برای رقابت سالم و کسب تجربیات هنری از همسالان، شناخت نوجوانان از توانمندی‌های خود و تلاش برای رشد و بالندگی در هنر، هرساله در سطح استانی برگزار می‌شود و امسال در دور هجدهم شاهد رقابت بسیار خوب بیش از ۱۳۵عضو هنرمند و تلاشگر هستیم.

طالبی افزود: مسابقه هنرهای تجسمی در بخش کودک به‌صورت غیرحضوری برگزار شد و مربیان با ارسال آثار اعضای کودک به واحد هنری، آثار هنرجویان خود را در این رقابت شرکت دادند.

همچنین ربابه حسین پور مربی خوشنویسی به توانمندسازی اعضا و ارائۀ مهارت‌های فردی در این رویداد سالانه اشاره کرد و گفت: نوجوانان با شرکت در این‌گونه مسابقات به این باور می‌رسند که پس از گذراندن مراحل کارگاهی و دوره‌های آموزشی در مراکز کانون می‌توانند به‌عنوان  خالق اثر و تولیدکننده درزمینهٔ هنرهای تجسمی در جامعه حضور یافته و به عرضه هنر در بستر هنری جامعه بپردازند.

منیژه حاتمیان مربی رشته نقاشی در رابطه با روند برگزاری این رویداد هنری گفت: با توجه به موضوع مهارت‌های زندگی، امسال تلاش کردیم هر شرکت‌کننده به‌دوراز ریخت‌وپاش‌های متداول در مسابقات، بیاموزد با استفاده درست و مصرف بهینه از ملزوماتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، اثر خود را خلق کند و در حفظ و نگهداری ابزار کوشا باشد.

وی افزود؛ یکی از نقاط قوت این مسابقه نسبت به دوره‌های گذشته، یکسان‌سازی و ایجاد شرایط برابر برای شرکت‌کنندگان بود. به این منظور متریالی که در اختیار اعضا قرار داده شد یک اندازه و یک جنس بود و هیچ نابرابری مانع از بروز توانایی شرکت‌کنندگان نوجوانان در این روز وجود نداشت.  

گفتنی است آثار به‌دست‌آمده از دو مسابقۀ حضوری و غیرحضوری اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان، توسط داورانی از مجموعه کارشناسی، بررسی و در ۲۷ مردادماه ۹۷ هم‌زمان با اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی استان از برگزیدگان این رقابت تجلیل خواهد شد.

همچنین در هفته اول از شهریورماه سال جاری، نمایشگاهی از آثار برگزیده از این رویداد هنری در نگارخانه آفتاب واقع در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در این رویداد هنری عذرا امامی، سعیده عزیزیان، زینب علوی، سارا سمایی، مژده حسنی، نگین اسکندرزاده، پدیده فراهان نژاد، پرستو گودرزی و زهرا عسکری، کارشناسان و مربیان هنری نیز حضور داشتند.

جشنواره هنرهای تجسمی مراکز کانون استان تهران روز ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ در مرکز تخصصی هنر واقع در تهران‌پارس بین فلکه سوم و چهارم نبش ۲۱۰ شرقی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =