تاثیر تولید نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی بر اقتصاد و فرهنگ

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله تولیدکنندگان محصولات فرهنگی است که همواره محصولاتش را با استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در اختیار مخاطبان قرار داده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع انتشار نوشت‌افزار با این نمادها در ایران چند سالی است به صورتی جدی و نظام‌مند در کشور مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است و آن‌ها با تولید محصولات فرهنگی در این زمینه و برپایی نمایشگاه، آثار خود را به مخاطبان عرضه ‌می‌کنند.

روز 22 مرداد در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ششمین نمایشگاه «ایران نوشت» با حضور نزدیک به 100 تولید کننده نوشت‌افزار با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گشایش یافت نمایشگاهی که قرار است تا سوم شهریور 1397 ادامه یابد.

بر اساس این گزارش امسال در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت‌افزارهایی از قبیل مدادرنگی، مداد قرمز و مشکی، مدادپاکن، مدادتراش، خط‌کش، جامدادی و... ویژه‌ی دانش‌آموزان ارایه می‌شود.

بر همین اساس در روز نخست نمایشگاه از سوی مسئولان آماری قابل تامل مبنی بر گردش مالی 4 تا 6هزار میلیارد تومانی نوشت‌افزار در ایران ارایه شد که البته به گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش احتمالا تنها 10 درصد آن به تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی اختصاص دارد.

بطحایی در این سخنرانی به دو بعد اقتصادی و تاثیر این صنعت در کارآفرینی و ایجاد حدود 50 تا 60هزار شغل برای نیروهای جویای کار و بعد فرهنگی آن و تاثیر این نمادها بر حوزه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

وی گفت ایجاد شرایط مطلوب در این حوزه نیازمند بسیج عمومی و مشارکت فعال مردم و مسئولان اجرایی است.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای تحقق شعار سال اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب در این وزارت‌خانه با عنوان حمایت از کالای ایرانی خبرداد و ممنوع کردن فروش کالاهای خارجی همچنین ممنوعیت استفاده از نمادهای خارجی بر روی کالاها در  تمامی فروشگاه‌ها و بوفه‌های مدارس و سازمان‌های وابسته به این وزارت‌خانه را از جمله اقدام های این کارگروه برشمرد.

به گفته‌ی بطحایی تولید برنامه‌های تلویزیونی و آموزشی با هدف ترغیب خانواده‌ها به استفاده از کالاهای ایرانی و محصولاتی با نمادهای ایرانی و اسلامی، ایجاد سامانه یکپارچه برای معرفی کالاهای ایرانی و استاندارد، امکان سنجی برپایی نمایشگاه‌های دایمی برای عرضه این محصولات با قیمت ثابت و مناسب به مردم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورش فکری و در نهایت حمایت همه‌جانبه از کالاهای ایرانی دارای استاندارد مناسب در این حوزه را از دیگر اقدام‌های انجام شده در آموزش و پرورش اعلام کرد.

آیین گشایش این نمایشگاه سخنرانان دیگری هم داشت و علاوه بر مسئولان مجمع نوشت‌افزار ایران و همسر شهید مهدی صیادطاهری که از اهمیت تولید محصولات با نمادهای ایرانی و اسلامی سخن گفتند، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز بر این امر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی از آمادگی مجلس برای حمایت از تولید محصولات ایرانی در حوزه‌های فرهنگی و نوشت‌افزار خبر داد و گفت: زمانی می‌توانیم در این عرصه به تقاضاهای خانواده‌ها پاسخ دهیم که کالاهایی با تصاویر زیبا و جذاب و منطبق بر فرهنگ خودمان تولید کنیم.

در این آیین فاضل نظری مدیرعامل کانون و برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

ششمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» تا 2 شهریور 1397 همه روزه از ساعت 11 تا 23 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =