راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی

در نشست فصلی مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در ابتدای این نشست عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و روز کارمند از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان معلمان اخلاق و مظهر کار و تلاش و ساده‌زیستی یاد کرده که زندگی خود را وقف خدمت بی‌منت به مردم کردند.

وی گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای ارائه گزارش اقدامات و خدمات انجام شده به مردم می‌باشد.

پویش فصل گرم کتاب و لزوم توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تلاش برای خوب زندگی کردن، خوب بودن، خوبی کردن و خوب ماندن بخش دیگر از سخنان مدیرکل کانون گلستان بود.

سیفی از فعالیت‌های فرآیند محور و حرکت تدریجی و مستمر و تمرین و تکرار فعالیت‌ها به عنوان عاملی تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی و تبدیل آن به رفتاری پایدار نام برده و تصریح کرد: قصه و قصه‌گویی سازنده شخصیت کودک و واسطه تربیت و فعالیتی است که مورد علاقه کودکان و نوجوانان و حتی خانواده‌ها بوده که نیازمند اطلاع‌رسانی و موج‌آفرینی است.

سیفی در عین حال از مربی‌مسئولان مراکز خواست تا با جلب مشارکت سایر نهادهای فرهنگی بستر لازم را برای حضور پرشور آحاد جامعه به ویژه اعضای نوجوان، مربیان، معلمان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بخش‌های مختلف بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی فراهم سازند.

لزوم توجه به مهارت‌آموزی نوجوانان در قالب کلاس‌های تخصصی و تشکیل انجمن‌های ادبی، هنری، فرهنگی و علمی و توجه به مسائل رفاهی و انگیزشی، برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از داشته‌های کانونی از دیگر مباحثی بود که توسط مدیرکل کانون بیان گردید.

در ادامه استفاده از مربیان قصه‌گو برای ارائه قصه در اماکن عمومی همانند پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و بیمارستان‌ها، تشکیل بانک اطلاعاتی اعضای هنرمند، استفاده از اعضای نوجوان به عنوان مربی‌یار و معرفی خلاقیت و استعداد اعضای فعال و معرفی چهره‌های کانونی به جامعه و ایجاد فضای امن و سالم برای تعامل و تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های نوجوانان با یک‌دیگر بواسطه تشکیل انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و هم‌چنین نیز بیان نقطه‌نظرات و مسائل مربوط به واحدهای مختلف و تشریح چگونگی شرکت در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از جمله مواردی بود که توسط کارشناسان حوزه‌های مربوطه در این نشست فصلی مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =