مروری بر فعالیت‌های کانون استان در حوزه‌های گوناگون به مناسبت هفته‌ی دولت

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برگزاری ویژه برنامه‌ی هفته‌ی دولت فرصتی است برای پرورش احساس تعهد ملی و میهنی و قدرشناسی از تمامی کسانی که با همت بلندشان کشور اسلامی‌مان را به سوی توسعه و آبادانی هدایت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، در گفتگو با مدیرکل کانون استان بخشی از فعالیت‌های کانون به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی دولت، مرور شد.

مدیرکل کانون استان ضمن تبریک عیدهای قربان و غدیر، فرارسیدن هفته‌ی دولت را به همه‌ی کسانی که برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، شادباش گفت و افزود: برگزاری ویژه برنامه‌ی هفته‌ی دولت فرصتی است برای پرورش احساس تعهد ملی و میهنی و قدرشناسی از تمامی کسانی که با همت بلندشان کشور اسلامی‌مان را به سوی توسعه و آبادانی هدایت می‌کنند تا فرزندان ایران هر روز بر قله‌های افتخار و پیشرفت گام بردارند.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به جایگاه حساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در حرکت پر شتاب دنیای امروز، مجهز بودن به علم و دانش نیاز ویژه‌ی مربیان کانون است تا تاثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارند.

وی افزود: سنجش نیازهای کودک و نوجوان و بررسی راه‌های جدید برای پاسخگویی به این نیازها یکی دیگر از مسایل ضروری است که کانون فعالیت‌های خود را بر اساس این اصول مهم در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای بالا بردن توانایی‌های مربیان و اعضا متمرکز کرده است.

برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و به کارگیری استادان صاحب‌نظر برای تدریس، در زمینه‌ی فعالیت‌های گوناگون کانون برای کارشناسان، مربی‌مسئولان و مربیان فرهنگی هنری و ادبی برای تقویت توانایی همکاران و استفاده از روش‌های موثر و بهره گیری از توانایی مخاطبان کودک و نوجوان برای ارتباط دو سویه با آنان از جمله موردهایی بود که مدیرکل کانون استان به آن اشاره کرد.

هادی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود گفت: جشنواره‌های استانی، ملی و بین المللی فرصت‌های بسیار خوبی هستند که کانون در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده تا این استعدادها بتوانند خود را معرفی کنند که این امکان برای همه‌ی اعضای ما در سراسر استان فراهم شده است.

انجام «مشارکت‌محور» فعالیت‌های کانون هم‌چون نمایش خلاق، پویانمایی، طرح‌های خلاق کتاب‌خوانی، اردو، پژوهش، بحث آزاد و... و پرهیز از اجرای رقابتی این فعالیت‌ها از جمله تلاش‌های کانون استان در زمینه‌ی تحقق این هدف، در سال جاری، بود که مدیرکل کانون از آن نام برد.

هادی در بخش دیگری از این گفتگو به ضرورت همکاری با دیگر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه سازمان‌های پیشرو با تعامل موثر با دیگر سازمان‌ها، یادگیری سازمانی خود را افزایش می‌دهند و کانون به عنوان دستگاهی که پوینده و پویا در حوزه‌ی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند از ظرفیت دستگاه‌های دیگر برای بالابردن فعالیت‌های فرهنگی بهره می‌گیرد.

وی در ادامه اجرای طرح «کانون مدرسه»، حضور مربیان در مدرسه‌های سراسر استان به مناسبت‌های گوناگون، سفر کتاب‌خانه‌ی سیار به شهرها و روستاهای استان، اهدای ۱۸ هزار جلد کتاب برای تجهیز کتاب‌خانه‌های مدرسه‌ها و مسجدها، حضور در نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری استانی را از جمله فعالیت‌های کانون در راستای تعامل با دیگر سازمان‌ها بیان کرد.

دیدار با استاندار، فرمانداران و دیگر مسئولان استانی، با هدف پیشبرد اهداف کانون، ارتباط موثر با صدا و سیمای مرکز استان و خبرگزاری‌ها برای پوشش برنامه‌ها و معرفی موثر کانون و تعامل پویا با آموزش و پرورش نیز فعالیت‌های دیگری بود که مدیرکل کانون استان به آنها اشاره کرد.

قابل ذکر است از جمله برنامه‌های اجرا شده و در حال اجرا در هفته‌ی دولت می‌توان به حضور همکاران و اعضا در مراسم غبارروبی از مزار شهیدان در شهرهای استان، حضور مدیرکل کانون و کارشناسان در جمع اعضای کودک و نوجوان مراکز، برپایی نمایشگاه دستاوردها در مراکز فرهنگی هنری، بازدید اعضا از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی استان و دیدار مربیان فرهنگی هنری با مسئولان شهرستان‌ها اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =