کد خبر: 281149
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
بازدید 1385
افسانه شعبان نژاد میهمان اعضای کانون تهران شد

در جشن تابستانه اعضای مرکز شماره ۱۸ کانون استان تهران، افسانه شعبان نژاد شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، میهمان جشن « روز داغ کتاب» شد و برای اعضا به قصه‌گویی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در جشن تابستانه « روز داغ کتاب» مرکز شماره ۱۸ کانون استان، افسانه شعبان نژاد میهمان اعضای کودک و نوجوان بود و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای این مرکز، در رابطه با نگارش داستان و سوژه یابی نکاتی را بیان کرد.

وی به اعضای علاقه‌مند به نگارش داستان توصیه کرد؛ خاطرات می‌توانند شروع خوبی برای داستان‌نویسی باشند، اگر علاقه‌مند به نگارش داستان هستید، می‌توانید از کودکی شروع به نوشتن خاطرات روزانه خود کنید.

شاعر کتاب «روباه قرمز سلام»، با ذکر نمونه آثاری که بر اساس خاطرات به نگارش درآمده‌اند، به سؤالات مخاطبان در این رابطه پاسخ داد، سپس به خوانش شعر «زنبور » پرداخت.

شعبان نژاد همچنین در بخش دیگر این ویژه برنامه، داستان «ماست شیرین» را برای اعضا قصه‌گویی کرد که تشویق بسیار زیاد مخاطبان کودک و نوجوان را به همراه داشت.

در ادامه اعضای کارگاه ادبی شعر و داستان این مرکز فرهنگی هنری، آثار خود را برای میهمان برنامه خواندند و از نقد و نظر وی بهره‌مند شدند.

از دیگر برنامه‌های این جشن، سرود «ضامن آهو » سروده افسانه شعبان نژاد و آهنگسازی سهیل مطیعا با اجرای اعضای پسر این مرکز فرهنگی هنری بود .

گفتنی است در این ویژه‌برنامه مجتبی کاکایی قاری قرآن کریم و حدیث فارسی نژاد مجری بود و یزدان مرشد با اجرای نقالی داستان رستم و جنگ اشکبوس برنامه را به پایان برد.

افسانه شعبان نژاد نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان و دارای مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی، کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی است. وی تاکنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب شعر و داستان در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =