درخشش سه فیلم ساز کودک و نوجوان استان در جشنواره قاصدک کانون

برترین‌های بخش‌های مختلف هشتمین جشنواره فیلم کودک برای کودک (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی دبیرخانه این رویداد هنری معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی اداره کل کانون چهارمحال و بختیاری، در این جشنواره از میان آثار رسیده به دبیرخانه، داوران 35 فیلم مستند و پویانمایی را شایسته دریافت جایزه و دیپلم افتخار معرفی کردند که از این میان 19 جایزه به بخش فیلم و مستند اختصاص یافت و 16 جایزه نیز به پویانمایی‌ها تعلق گرفت.

در این جشنواره سه اثر در بخشهای مختلف از اعضای مراکز کانون استان موفق به دریافت جایزه و کسب عنوان بهترینها شدند.

بر این اساس دیپلم افتخار به همراه دیگر جوایز جشنواره در بخش بهترین موسیقی به سپهر بیداری 13 ساله کارگردان فیلم «بیله سوار و خاک زرخیز» از اردبیل و در بخش بهترین فیلم‌ به آثاری ‌هم‌چون «ماجرای کتاب‌ها»، «لانه»، «چق چقو» و «نزدیک دورها» به ترتیب اثر روح‌انگیز ایزدی 13 ساله از گلستان، علیرضا مهری 15 ساله از اردبیل، مینا حیدری از چهارمحال ‌و بختیاری مرکز فرهنگی هنری سورشجان‌ با مربی گری طاهره حیدری و باران چراغی‌پور 16 ساله از تهران اهدا شد.

اما در بخش برترین‌های پویانمایی (انیمیشن) جایزه بهترین انیمیشن‌ها به «گبه»، « پیرمرد» و «قطار زندگی» به ترتیب به طاها قدیریان 10 ساله از اصفهان، آرتین هنرمند 13 ساله از کرمانشاه و علی رفیعی 17 ساله از چهارمحال و بختیاری مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد با مربی گری پرورین کوهی پور تعلق گرفت.

 هم‌چنین در این بخش داوران جایزه بهترین پرداخت محتوا را به پویانمایی «نذری» اثر سمیرا عبادی‌فر 16 ساله از خراسان رضوی، بهترین صداگذاری  به «آدم کوچولوی گرسنه» اثر شیدا سلیمانی نوجوان چهارمحال‌وبختیاری مرکز فرهنگی هنری شماره شماره 3 شهرکرد با مربی گری فاطمه نوروزیان، جایزه بهترین تیتراژ «خانه رنگین کمان»  و بهترین موسیقی به پویانمایی «پاپر» هردو به کارگردانی آوا گواشیری 14 ساله از رفسنجان اهدا کردند.  

 جوایز برترین‌های هشتمین جشنواره فیلم کودک برای کودک (قاصدک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =