نقش کانون در فرهنگ‌سازی ارزش‌مند است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای ارزش‌مند و در میان دستگاه‌های فعال درحوزه‌ی فرهنگ ازجایگاه ویژه‌ای برخورداراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،‌ ولی داداشی این سخنان را طی نشست با معاون توسعه و مدیریت منابع کانون و مدیر کل کانون استان اظهارداشت و با بیان این‌که رشد فرهنگی هرجامعه بیان‌گر توسعه‌یافتگی آن کشور است، افزود: کانون پرورش فکری مجموعه‌ای توان‌مند است و رشد فرهنگی یک جامعه‌ی از چنین نهادهایی آغازمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا درمجلس شورای اسلامی درعین‌حال توجه افزون‌تر مسوولان و هم‌چنین حمایت‌های مردمی را لازمه‌ی فعالیت‌های فرهنگی عنوان‌کرد و از طرح خواسته‌های مسوولان کانون با نمایندگان استان گیلان درمجلس خبرداد.

ولی داداشی درهمین زمینه افزود: معرفی طرح‌های عمرانی کانون در استان گیلان و هم‌چنین هماهنگی و رایزنی‌ با مدیران اجرایی، از برنامه‌هایی است که برای حمایت از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدنظر قرارمی‌گیرد.

معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های تصمیم‌گیرندگان استان گیلان برای توسعه‌ی فرهنگی جامعه، به تبیین اولویت‌های کانون پرورش فکری پرداخت و برلزوم تعامل و هم‌گرایی با فعالان عرصه‌ی فرهنگ تاکیدکرد.

امیرحسین آزادی وفا هم‌چنین نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در انعکاس خواسته‌های جامعه، به‌ویژه دستگاه‌های فعال درحوزه‌ی کودک و نوجوان تعیین کننده عنوان و از گسترش همکاری‌های فرهنگی استقبال‌کرد.

مدیر کل کانون گیلان نیز در این نشست افزون بر ارایه‌ی گزارشی ازتعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون پرورش فکری، به تشریح برنامه‌ها و روند رو به رشد فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی در سطح استان پرداخت.

اسفندیارضیائی با بیان این‌که گسترش عدالت فرهنگی و کیفیت و کمیت بخشی به برنامه‌ها، از اولویت‌های کانون محسوب‌می‌شود، افزود: موفقیت اعضای کانون در عرصه‌های مختلف گواهی روشن بر این امر است .

وی درادامه بیداری کودک درون همکاران و نگاه ویژه به فعالیت‌های کتاب‌محور و توجه به مهارت‌آموزی نسل کودک و نوجوان را از شاخصه‌های کانون ارزیابی‌کرد و اظهارداشت: الگو برداری نظام آموزشی کشور از برنامه‌های کانون نیز اثربخشی فعالیت‌های این مجموعه را به تصویرمی‌کشد.

پرداختن به خواسته‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، بخش پایانی سخنان اسفندیار ضیائی دراین دیداربود که ۱۵ شهریور ماه جاری در کانون رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =