تاکید مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان بر شرکت فعال در بیست و یکمین جشنواره‌ی قصه گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: دوران کودکی مناسب‌ترین زمان برای افزایش توانایی‌های فردی و «قصه» بهترین راه برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم به جامعه‌ی هدف است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان بر شرکت فعال در بیست و یکمین جشنواره‌ی قصه گویی تاکید کرد.

در این نشست، که تعدادی از همکاران ستاد، مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری چابهار حضور داشتند، مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و سالروز قیام کربلا گفت: «قصه» حکایت زمین و آسمان و نیکی‌ها است که انسان را به تفکر وامی‌دارد و به ما می‌گوید «خوبی» همیشه پایدار است و «بدی» ناپایدار.

معصومه هادی در ادامه افزود: خداوند در قرآن به زبان قصه برای ما سخن گفته، که آیه آیه‌ی آن چراغ راه خوشبختی و سرشار از حکمت است؛ قصه روایتی است که خدا به وسیله‌ی آن رازهای آفرینش را برای ما به زیبایی بیان می‌کند و ما را به تفکر وامی‌دارد.

وی سپس عنوان کرد: هر لحظه از زندگی قصه‌ای است؛ شادی‌ها؛ غم‌ها؛ هیجان‌ها؛ نگرانی‌ها؛ مهرورزی‌ها و کمک به هم‌نوعان قصه‌های زندگی ما هستند که پیوند آنها با ابزار شگفت‌انگیز قصه گویی، ماندگارترین داستان‌ها را خواهد ساخت.

دبیر جشنواره‌ی قصه گویی استان سپس عنوان کرد: فرهنگ عاشورا، خرده‌فرهنگ‌های بومی و محلی، دفاع مقدس و موارد فراوان دیگر در شمار سرمایه‌های ما هستند که با وجود ابزاری قوی چون قصه و استفاده صحیح از آن نباید نگران فراموشی آن در نزد کودکان امروز و فردا بود.

هادی در ادامه با اشاره به اهمیت دوران کودکی در پرورش نسل آینده گفت: دوران کودکی مناسب‌ترین زمان برای افزایش توانایی‌های فردی و «قصه» بهترین راه برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم، به صورت غیر مستقیم، به جامعه‌ی هدف است.

وی در پایان ضمن تاکید بر شرکت فعال در این جشنواره، شناسایی استعدادهای درونی، شکوفایی توانایی، انتقال فرهنگ، شخصیت بخشیدن، بالابردن آستانه‌ی تحمل، خودباوری، صداقت و صمیمیت را از جمله کارکردهای قصه دانست که از این رهگذر حاصل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =