کد خبر: 281481
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
بازدید 589
برگزاری جلسه فرهنگی-اداری کانون تهران

در جلسه شورای فرهنگی- اداری کانون استان تهران، که در اولین روز ماه محرم سال 1397 برگزار شد، محمود سلیمانی بر لزوم تقویت ابعاد معنوی و روحی با تکیه برفرهنگ غنی عاشورا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مدیر کل کانون استان، در جمع معاونان، کارشناسان و کارکنان ستادی کانون استان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، در رابطه با اهداف قیام عاشورا به سخنرانی پرداخت.

محمود سلیمانی ضمن اشاره به علم لدنی امام حسین (ع) در برخورد با دعوت کوفیان و پذیرش دعوت آنها توضیح داد: امام علاوه بر علم زمینی دارای علم لدنی نیز بودند و از جانب خداوند بر همه امور جزئی و کلی آگاه بودند، ولی در مسیر هدایت مردم می بایست از علم زمینی خود استفاده می کردند، چرا که علم زمینی از قابلیت الگو برداری و تحلیل توسط مردم عادی برخوردار است. این مسئله بدین معناست که امام با آگاهی از مسیری که در پیش گرفته بودند قدم در راه کوفه گذاشتند، زیرا باید به تکلیف الهی خود عمل می کردند تا بتوانند فرهنگ قیام و آزادگی را با ارائه الگو های عینی به  بشریت منتقل کنند.   

سلیمانی در رابطه با حضور اهل بیت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا تصریح کرد: اولین هدایت ائمه اطهار در خانواده شان اتفاق می افتد، بر همین اساس حمایت اهل بیت امام از ایشان کاملا بدیهی و عمل به آموزه هایی است که در مسیر رشد و بالندگی اسلامی فرا گرفته بودند و به آن عمیقا اعتقاد داشتند، وی ادامه داد؛ هر چند که این اصل در همۀ موارد صدق نمی کند و ما در تاریخ به نمونه هایی بر می خوریم که برخی نزدیکان پیامبران و ائمه اطهار مسیری غیر از راه و سیره ایشان را انتخاب کردند.

سلیمانی از نقش زینب کبری(س) در واقعه عاشورا یاد کرد و اظهار داشت: این واقعه، از تحمل و بزرگی روح حکایت می کند، همانطور که زینب‌ کبری (س) پس از مشاهده شهادت عزیزانش در واقعه کربلا، همه مصائب را برای رضای حق تحمل می‌کند و نقش خود را در حفظ ارزشهای راستین دین اسلام  و پیام مهم نهضت عاشورا با جمله تاریخی «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» در کاخ «ابن زیاد» ایفا می کند، و این نشان دهندۀ روح بزرگ و شجاعت این بانوی گرانقدر است.

وی در ادامه با تاکید بر درس های نهفته و مفاهیم ارزشمند نهضت عاشورا در رسیدن به آرامش درون و تحمل سختی ها با توکل به خداوند یادآور شد؛ شایسته است همه ما درباره حادثه تاریخی عاشورا تامل کنیم و درسهای مهم آن را برای  رسیدن به روحی بزرگ و باطنی آرام بیاموزیم و در برخورد با مسائل و مصائب زندگی، صبر و تحمل خود را از دست ندهیم.

سلیمانی در پایاان افزود؛ اگر با نیکی با دینا برخورد کنیم با همان نیکی در باطن خود روبرو می شویم و در صورت برخورد بد با همین اثر درروح خود مواجه خواهیم شد.

در بخش بعدی این نشست حسن صفدریان معاون اداری مالی کانون استان پیرامون برخی مسائل مالی نکاتی را یادآور شد.

همچنین نوشین آغاز کارشناس مسئول فرهنگی به تشریح برنامه‌های پیش رو در فصل پاییز پرداخت و با اشاره به برنامه هفته ملی کودک به لزوم هماهنگی بخش های مختلف ستاد و برنامه ریزی در برپایی غرفه های نمایشگاه هفته ملی کودک که طبق روال هر ساله بخش اجرایی آن از سوی ستاد، به کانون استان تهران واگذار شده مطالبی را بیان داشت.

مباحثی پیرامون بیست و یکمین جشنواره قصه گویی مرحله استانی و اعلام زمان پیش بینی شده برای اجرای این برنامه، برگزاری نشست ها و کارگاه های  تخصصی قصه گویی همزمان با جشنواره قصه گویی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است جلسه شورای فرهنگی- اداری در  صبح  روز سه شنبه بیستم شهریورماه 1397 در سالن کنفرانس سرو اداره کل کانون استان تهران از ساعت 8/30 الی ۱۱ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =