عدم توجه به قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودکان و نوجوانان از خلاهای نظام آموزشی کشور است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: علی‌رغم این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در بخش‌های فرهنگی و هنری مختلف، توانسته قدم‌های قابل قبولی بردارد، اما باید در حوزه‌های مختلف از جمله کتاب‌خوانی شاهد رشد و پیشرفت‌های بیشتری باشیم

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، محمدرضا زمردیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان این‌که در کنار تمام تعاریفی که از انسان با عناوین حیوان ناطق یا موجود متفکر وجود دارد، قدرت تخیل مهمترین قوه‌ی متمایزکننده انسان است، اظهار داشت: توجه به خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان از مهمترین رسالت‌هایی است که باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مورد توجه باشد. ما باید بتوانیم خلاقیت‌های نوجوانان را شکوفا و فضا را برای پیشرفت این خلاقیت‌ها باز کنیم.

 وی با اشاره به حضور کودکان نخبه و دارای خلاقیت بسیار در استان یزد بیان کرد: انتظار داریم در کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان استان یزد، با مدیریت فردیکه خود انسانی خلاق و کارآمد است، به خلاقیت کودکان توجه ویژه و جدی شود.

 زمردیان همچنین از آموزش و پرورش به عنوان یکی از بال‌های اصلی برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: همکاری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث می‌شود که مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی کودکان رشد کند.

 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که مدیران آینده‌ی کشور از دل همین کودکان بیرون می‌آیند، عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند، به طور قطع از میان همین کودکان، هنرمندان موفق و بزرگ، مدیران خلاق و کارآمد و مایه‌ی مباهات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و ... بیرون خواهند آمد و مایه‌ی افتخار مردم ایران خواهند شد.

 وی در پایان، برضرورت برقراری ارتباط موثر خانواده‌ها با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =