فرهنگ به مثابه هوا برای هر اجتماعی ضروری است

سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس در جریان بازدید از مراکز فرهنگی هنری استان، توجه به مسأله فرهنگ را ضروری دانست که لازم است نخبگان هر جامعه برای ترقی اجتماع به آن دقت نظر داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعید رضا کامرانی با بیان این مطلب گفت: فرهنگ در رأس امور است و برای انجام هر اقدامی باید مقدمات فرهنگی آن را مهیا کرد زیرا هر جریانی بدون توجه به فرهنگ عقیم می ماند و فرهنگ به مثابه هوا برای هر اجتماعی ضروری است.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در دیدار با مربیان مراکز فرهنگی هنری نورآباد ممسنی، رستم، بوانات، خرامه، زرقان و مرودشت اظهار داشت: اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان لذت بخش است و مربیان می توانند دوران کودکی و نوجوانی را برای آنان خاطره ساز کنند. گاهی یک فعالیت مربی، راهی را مقابل کودک ونوجوان قرار می دهد که سرنوشت او را رقم می زند.

کامرانی گفت: با توجه به این که محور اصلی فعالیت های کانون، بحث کتاب و کتاب خوانی است و کتاب خانه هم پایگاه اصلی این فعالیت محسوب می شود باید این مکان برای کودک و نوجوان خوشایند باشد و آن چنان آراسته شود که حظ کافی را از آن ببرند.

وی در پایان گفت: می توانیم ادعا کنیم که کانون پرورش فکری یکی از تخصصی ترین پایگاه های فرهنگی، هنری وادبی در ایران محسوب می شود که با تجربه نیم قرن همواره در خدمت نسل آینده ساز بوده است و با توجه به این موضوع، بهره مندی دانش آموزان و همه کودکان ونوجوانان از این مراکز فرهنگی هنری زمینه پیشرفت بیشتر آنان را فراهم می کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =