مجتمع کانون تبریز، میزبان میهمانانی از سرزمین کتاب بود

هشتمین ویژه‌برنامه‌ی «میهمانی از سرزمین کتاب» به میزبانی مجتمع کانون تبریز و با حضور گسترده‌ی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان شرقی، علی بینش در آغاز ویژه‌برنامه‌ی «میهمانی از سرزمین کتاب» ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی به متولیان کتاب، مخصوصاً مربیان تلاشگر کانون، به والدین توصیه کرد کتاب و کتابخوانی را وارد فرهنگ و محیط خانواده کنند و در عین حال کودکانی را که در خانواده‌های کتابخوان رشد کرده‌اند را موفق از دیگر کودکان دانست.

مدیر کل کانون با تاکید بر مقام علمی علامه طباطبایی به تبیین علت نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و کانون را نهادی زیربنایی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان جامعه معرفی کرد.

وی با بیان این مطلب که در ویژه‌برنامه‌ی «میهمانی از سرزمین کتاب» کودکان و نوجوانان با شیوه‌های بدیع و خلاق به معرفی کتاب می‌پردازند گفت: با توجه به تاکید بر کیفیت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی هنری در سال‌های اخیر، هشتمین دوره‌ی ویژه‌برنامه‌ی «میهمانی از سرزمین کتاب» به لحاظ کمی و کیفی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

در این ویژه‌برنامه ۱۲ عضو منتخب آثار خود را اجرا و کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را در قالب یکی از شخصیت‌های داستان، به کودکان و نوجوانان حاضر معرفی کردند که با استقبال حضار روبرو شد.

پخش‌ کلیپی از ادوار گذشته ویژه‌برنامه‌ی «میهمانی از سرزمین کتاب»، اجرای سرود کتاب، تقدیر از کودکان و نوجوانان کتابخوان برتر استان، تقدیر از مربیان موفق در طرح توسعه کتابخوانی و همچنین تقدیر از اعضایی که در این ویژه‌برنامه به معرفی کتاب پرداختند از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در این برنامه سالار اله‌وردی‌پور و آیدین فرهمند اعضای کتابخانه‌ی پستی، سارh حقی و ثنا اعلایی اعضای کتابخانه سیار شهری تبریز و نادیا فروتنی، امیر بدخشان، زهرا مسلمی و هلیا سلمان‌نژاد اعضای مراکز ثابت استان به عنوان اعضای کتابخوان برتر استان معرفی و تقدیر شدند.

 از مربیان برتر طرح توسعه کتابخوانی، آمنه صفری و زهرا صفرپور از مجتمع کانون تبریز، سولماز صادق‌زاده و لعیا روشنی از مرکز شماره ۳ تبریز، سمیه مولوی از مرکز شماره ۲ تبریز و فهیمه پابرجا از مرکز شماره ۶ تبریز، نیز در ویژه‌برنامه روز کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری این برنامه را اینجا مشاهده فرمایید.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =