کودکان و نوجوانان با مطالعه کتاب‌های مفید و سودمند بیمه فرهنگی می‌شوند

نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: مطالعه کتاب‌های مفید و سودمند کودکان و نوجوانان ما را بیمه فرهنگی می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، نشست ادبی دو پنجره از برنامه های مصوب مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کودکان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند ادبی کتابی را با حضور نویسنده کتاب، نقد و تحلیل می کنند.

نشست ادبی دو پنجره کتاب " قطار چهارشنبه" همزمان با هفته کتاب در محل هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با حضور نویسنده کتاب منیره هاشمی و با حضور اعضای نوجوان مراکز کانون از سراسر استان  برگزار شد.

منیره هاشمی نویسنده کتاب کودک و نوجوان در این نشست با گرامیداشت هفته کتاب و با بیان اینکه از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و سودمند کودکان و نوجوانان  ما بیمه فرهنگی می‌شوند، افزود: کودکان و نوجوانان فرهنگ و ادب کشور خود را مانند سرمایه‌ای جاودان و بی‌بدیل به دوش می کشند و به دست نسلی دیگر می‌سپارند، تولید اثر خوب برای مخاطبان کودک بسیار حائز اهمیت است.

وی خطاب به شرکت کنندگان این نشست بنویسید تا همیشه شاد و آرام باشید گفت: والدین کودکان خود را به مربیان فرهنگی و فرهیخته کانون سپرده اند تا در مسیر سبز فرهنگی در جامعه رشد کنند.

هاشمی با بیان اینکه کارهای هنری و شعر می توانند همیشه نو و تازه باشند خاطرنشان کرد: شعر همانند آینه است که هر کس خودش را در آن می بیند.

یکی از اعضای کانون در این شست وجه تمایز کتاب قطار چهارشنبه را بیان احساسات و عواطف غیرانسانی عنوان کرد.

منیره هاشمی از شاعران برجسته کودک و نوجوان که در مشهد به دنیا آمد. دوران کودکی و تحصیلات را در همان جا گذراند و پس از گرفتن دیپلم در رشته دبیری زبان و ادبیات فارسی به ادامه تحصیل پرداخت.

رویکرد "منیره هاشمی"به شعر به سیزده سالگی باز می گردد. شعرهای وی تا کنون به صورت پراکنده در روزنامه های قدس، مجله جوانان، نشریه باران ، ماهنامه ارشاد اسلامی خراسان و برخی از جنگ ها و مجموعه شعرهای گردآوری شده ویژه دفاع مقدس، انتشار یافته است.

"هاشمی" تا کنون با کانون شعرا و نویسندگان ، انجمن ادبی بانوان، انجمن شعر اداره ارشاد و کانون پرورش فکری مشهد همکاری داشته است.منیره هاشمی با شرکت در هشتمین همایش سراسری شعر دفاع مقدس، علاقه مندی خود را به حضور در این عرصه نشان داده است. “هاشمی” به غیر از سرودن شعر، در زمینه نوشتن مقاله های ادبی نیز فعالیت دارد.

وی می گوید: «شعر چکیده احساس شاعر است و شعر دفاع مقدس، تصویر لحظه های ناب رشادت مردانی است که عبور کردند. من افتخارمی کنم از زمانی که چشم به دنیا گشودم، پدرم لباس رزم بر تن داشت .»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان در غرفه ای میزبان کتاب برای کودکان و نوجوانان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =