کد خبر: 283958
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
بازدید 600
قصه گویی هنر یک نفره است

نویسنده حوزه کودک ونوجوان و داور جشنواره قصه‌گویی منطقه 4 کشور گفت: قصه گویی هنری یک نفره و بی مکان در طول تاریخ بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، علی کاشفی خوانساری شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی « بیان هنرمندانه قصه» با اشاره به اینکه سلایق و دیدگاه های افراد در فرهنگ و هنر متفاوت است افزود: در عرصه فرهنگ و هنر رأی صد درصد عادلانه و اشتراک نظر ممکن نیست که خاصیت و ویژگی این حوزه است.

وی با بیان اینکه زیبایی دنیای فرهنگ و هنر این است که هر کس از زاویه ای متفاوت کار می کنند؛ تاکید کرد: کسی قصه گو است که در چندین جشنواره دیگر به غیر از جشنواره های کانون شرکت کرده باشد.

کاشفی خوانساری گفت: هنرهای مختلف بر هم تاثیر می گذارند و هنر قصه گویی در عرصه جهانی و فرهنگ غنی کشور از هنرهای مختلفی تاثیر پذیرفته باشد .

نویسنده حوزه کودک ونوجوان و داور جشنواره قصه‌گویی منطقه 4 کشور با بیان اینکه در هنر قصه گویی می توان از عناصر سایر مهارت ها استفاده کرد اما باید مرزها و حدود تعریف قصه گویی را رعایت کرد تصریح کرد: محل شناسایی مرز داستان از قصه راوی است و در  قصه گویی دیوار چهارم وجود ندارد.

کاشفی خوانساری با بیان اینکه قصه گویی در طول تاریخ هنر یک نفره بوده است بیان داشت: قصه گوی سنتی و کلاسیک باید بتواند ساز و نمایی را در قصه بدون کمک به شخص دیگری ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه قصه گویی در طول تاریخ یک هنر بی مکان بوده است گفت: وسایل قصه گو قابل حمل است و همانند یک نمایش فاخر نیاز به ابزار سنگین ندارد.

نویسنده حوزه کودک ونوجوان و داور جشنواره قصه‌گویی منطقه 4 کشور  در پاسخ به سوال یکی از قصه گوها مبنی بر زمان قصه گویی گفت: نامشخص بودن زمان قصه نشان دهنده برنامه نداشتن برای  قصه است و قصه گویی یک هنر زنده است و بسیاری از اوقات اتفاقات زنده ای در این حین قصه گویی رخ می دهد اما در این میان تعامل قصه گو با مخاطب ضروری است و قصه گو باید مخاطبش را کنترل کند.

کاشفی خوانساری با اشاره به تفاوت استندآپ کمدی و قصه گویی افزود: در قصه گویی، عنصر روای تعیین کننده است اما در استندآپ روای اول شخص اما با حرکت های نمایشی است و با قصه گویی هنری متفاوت است.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۴) با حضور برگزیدگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان روزهای ۶ و ۷ آذر ۱۳۹۷ در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =