نشست تخصصی بررسی راه‌کارهای گسترش همکاری مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان و مدرسه‌ها برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برای ارتباط با نسل نو اندیش و کنجکاو امروز باید به زبان خودشان سخن گفت تا بتوان آنان را برای رسیدن به خواسته‌های‌شان کمک کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی بررسی راه‌کارهای گسترش همکاری مراکز فرهنگی‌هنری استان و مدرسه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان گفت: رسالت ما در کانون پرورش فکری گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سایه‌ی فعالیت‌های ۴۴ گانه‌ی فرهنگی، هنری، ادبی، دینی، علمی و پژوهشی است.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به نشست‌های تخصصی کانون و آموزش و پرورش گفت: بخشی از دستاورد این نشست‌ها حضور مربیان کانون در مدارس و یا حضور دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون است که برنامه‌های جذاب کانون علاوه بر کودکان و نوجوانان، مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و معلمان مدرسه‌ها قرار گرفته است.

وی سپس افزود: کودکان و نوجوانان امروز مثل نسل ما نمی‌اندیشند پس برای ارتباط با این نسل نو اندیش باید به زبان خودشان سخن گفت تا از این طریق بتوان آنان را برای رسیدن به خواسته‌های‌شان کمک کرد و این ممکن نیست مگر با همکاری کانون و آموزش و پرورش به عنوان دو سازمان بنیادین در امر کودک و نوجوان.

«پرورش حس جست‌وجوگری و پرسش در کودکان و نوجوانان» راه‌کار هادی برای جهت دادن به حس کنجکاوی آنان در زمینه‌های گوناگون بود و در خصوص فعالیت‌های کانون در این زمینه بیان کرد: کانون در بخش‌های علمی و پژوهشی فعالیت‌های جامع و با کیفیتی دارد که از آن جمله می‌توان به مرکز علوم سیار اشاره کرد که تاکنون همکاران ما در مدرسه‌های بسیاری حضور یافته‌اند و علاوه بر پاسخ به پرسش‌های مخاطبان، سوال‌های زیادی در ذهن آنان ایجاد کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان سیدمحمد بطحایی، که کانون را شریک آموزش و پرورش در یادگیری دانش‌آموزان معرفی کرده بود، اظهار امیدواری کرد با تعامل این دو سازمان و تلاش برای تحقق موارد ذکر شده در سند تحول بنیادین، امروز و فردای کودکان و نوجوانان را پربارتر کنیم.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هر برنامه‌ای که کانون پرورش فکری در مدرسه‌ها اجرا می‌کند موجب بالا بردن سطح اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان می‌شود.

محمد کیخا در ادامه با اشاره به پژوهش‌هایی که در مدرسه‌های استان انجام می‌شود خواستار ایجاد شرایطی شد که کانون، به عنوان بازوی توان‌مند آموزش و پرورش، با اجرای برنامه‌های پژوهش‌محور به این روحیه‌ی دانش‌آموزان جهت بدهد.

معرفی کانون زبان ایران توسط مسئول این بخش و تجلیل از همکاران، مدیران و معلمانی که بیشترین مشارکت را در برنامه‌های پژوهشی و پرورشی کانون داشتند، دیگر برنامه‌هایی بود که در این نشست انجام شد.

قابل ذکر است در این نشست، که به مناسبت هفته‌ی پژوهش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد، علاوه بر همکاران، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، رییس امور تربیتی آموزش و پرورش، مدیران، معاونان، معلمان مدرسه‌های استثنایی و آموزگارانی از دیگر مدرسه‌های زاهدان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =