کد خبر: 284540
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
بازدید 1672
ویژه برنامه هفته پژوهش با حضور دانش‌آموزان دبستان ملی گاز

واحد آموزش و پژ وهش استان هرمزگان با همکاری مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ بندرعباس ویژه برنامه هفته پژوهش را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ویژه برنامه هفته پژوهش کانون با شعار مسیر زندگی، پژوهش - مقصد، یافتن با حضور ۶۷ نفر از دانش‌آموزان دختر دبستان ملی گاز بندرعباس درمرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس برگزارشد.

طاهره مسافری کارشناس فرهنگی و رابط آموزش و پژوهش کانون هرمزگان گفت: یکی از فعالیت‌های ۴۴ گانه‌ی کانون که در دسته‌ی فعالیت‌های فرهنگی قرار می گیرد، فعالیت تحقیق و پژوهش است. این فعالیت به همراه فعالیت نشریه دیواری با توجه به محوریت و نقشی که اعضا در پرورش روحیه‌ی تحقیق و جستجوگری خود داشته و با استفاده از روش‌های علمی وگروهی  به آن دست  می‌یابند در یک گروه قرار گرفته اند.

وی افزود: پژوهش فعالیتی (فردی ـ گروهی) است که عضو طی فرایند آن [با هدایت مربی]، به پاسخ سئوال ذهنی خود به روش علمی دست پیدا می کند، به نحوی که در پایان فعالیت قادر به تفسیر و بیان نتایج عملیات منطقی خود خواهد بود.

مسافری اهداف اجرای این فعالیت در مراکزفرهنگی هنری کانون  را چنین برشمرد: آشنایی اعضاء با فرایند  علمی  یک کار پژوهشی، تقویت روحیه جستجوگری، تقویت و بهبود مطالعاتی اعضاء، ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری، ایجاد زمینه برای به کارگیری دانش ها و مهارت های آموخته شده، تقویت قدرت تجزیه، تحلیل و نتیجه گیری از اطلاعات، آشنایی با انواع منابع اطلاع رسانی، تقویت حواس گوناگون اعضا، تقویت اعتماد به نفس اعضا، ترغیب اعضا به کارهای هدفمند

در این برنامه دانش آموزان شرکت کننده که همگی از اعضای مرکزفرهنگی هنری کانون شماره ۳ هستند، با بازدید از بخش پروانه‌های مرکز تخصصی علوم، شرکت در کارگاه کاردستی، انجام ماز و قصه گویی فاطمه غفاری مسئول مرکز شماره ۳، در رابطه با مراحل رشد یک پروانه به تحقیق و پژوهش پرداختند.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این ویژه برنامه که با همکاری مرکز شماره ۳ بندرعباس برگزار شد، قصه‌گویی فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی کانون، پخش انیمیشن «موشه و درخت سیب»، شعر خوانی «پروانه» و بازدید از سایر بخش‌های مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس بود.

ویژه برنامه جشن هفته پژوهش روز چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ راس ساعت ۹ صبح در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =