داوری هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون آغاز شد

داوران «دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بررسی بیش از ۲۸۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد هنری را آغاز کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با ‍شعار «تمرین زندگی» و با موضوع «رنگ مهربانی» آثار منتخب این دوسالانه، بهمن ۹۷ به نمایش در می‌آیند.

براساس این گزارش، معاونت فرهنگی کانون در شش دوره‌ی قبل به منظور بروز استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان و ایجاد فضایی برای رشد و پرورش این استعدادها دوسالانه‌ی ملی هنرهای تجسمی را برگزار کرده است.

در این دوره نیز اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با محوریت شعار محوری سال ۹۷ کانون «تمرین زندگی» و موضوع «رنگ مهربانی» فراخوان خود را منتشر کرد.

نقاشی، خوش‌نویسی، عکاسی، سفال‌گری و هنرهای بومی و سنتی مجموعه آثار قابل پذیرش در این رخداد هنری بود که صبح روز 9 دی داوری این آثار آغاز شده است.

با اعلام دبیرخانه‌ی این جشنواره هم اکنون ۱۲۸۹ اثر در بخش نقاشی، ۳۷۲ اثر در بخش خوش‌نویسی، ۴۳۳ اثر در بخش سفال‌گری، ۴۰۲ اثر در بخش عکاسی و ۴۰۰ اثر بومی و سنتی و در مجموع 2896 اثر به داوری گذاشته شده است.

هیئت داوران بخش نقاشی را معصومه فاضلی‌مقدس، فیروزه ولدآبادی و رضا عبدلی تشکیل می‌دهند. همچنین بهزاد ابوالقاسم حسینی، هدی محسنی و عبدالعظیم آذرخیل داوران بخش سفال‌گری را بر عهده دارند.

در عین حال مامک یحیی‌پور، لیلاسادات خوانساری و علیرضا کریمی‌صارمی داوران بخش عکاسی اعلام شده‌اند. همچنین در بخش خوشنویسی مریم علی‌بیگی، مریم حسین‌پور و الهه خاتمی و در بخش هنرهای بومی و سنتی فاطمه میرمحمدصادقی، پروین قهرمانی‌نژاد و لیلا کفاش‌زاده داوری آثار را بر عهده دارند.

تمام اعضای مراکز ثابت، فراگیر، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکان حضور در این رویداد هنری را داشته‌اند.

گفتنی است محمدرضا زمردیان رییس و سودابه امنیی دبیر دوسالانه ملی هنرهای تجسمی آفرینش کانون پرورش فکری هستند.

زمان برگزاری نمایشگاه آثار برتر این جشنواره که با هدف ایجاد فضای رقابت سالم بین اعضای کانون، شناسایی و تشویق اعضای مستعد در فعالیت‌های هنری و ایجاد فضای رقابت سالم بین مربیان اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است، به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =