کسب مقام قهرمانی۲ عضو کانون پروش فکری استان زنجان

«پرستش کرمی زرندی» از مرکز علوم و نجوم و «سارا امینی» از مرکز فرهنگی هنری دو کانون پرورش فکری زنجان که در کلاس های چرتکه مراکز کانون حضور مستمر داشته اند موفق به کسب عنوان قهرمانی در هجدهمین دوره مسابقات جهانی «محاسبات ذهنی با چرتکه» مالزی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ هجدهمین دوره مسابقات جهانی «محاسبات ذهنی با چرتکه» در شهر کوالالامپور مالزی با حضور ۷۳۳ کودک از ۲۴  کشور جهان در حالی برگزار شد که اعضا کلاس های چرتکه (پرستش کرمی زرندی از مرکز علوم ونجوم و سارا امینی ازمرکز دو زنجان) موفق شدند عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کنند.

لازم به ذکر است کانون پرورش فکری با همکاری موسسه کودکان هوشمند از دو سال پیش محاسبات ذهنی با چرتکه را در مراکز فرهنگی و هنری کانون و مدارس شروع کرده اند و ۱۰۰ ها کودک و نوجوان زنجانی در این کارگاه ها شرکت می کنند و این فعالیت مورد استقبال کودکان و خانواده های آنان قرار گرفته است.

حاضرین در سالن برگزاری این مسابقات از جمله مرضیه افخم، سفیر ایران در مالزی بارها شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و جهانیان به هوش، استعداد و نبوغ کودکان تیم چرتکه ایران احترام گذاشتند. ایران سال گذشته هم در آفریقای جنوبی قهرمانی جهان را به دست آورده بود.

چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می‌شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.

از جمله مزایای یادگیری چرتکه توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن کودکان و نوجوانان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =