انجمن قصه‌گویی اعضای نوجوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «قصه» یک راه پرماجراست و شایسته است این راه پر از مهربانی و عشق و شادی باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، انجمن قصه‌گویی اعضای نوجوان کانون فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل کانون استان در جمع اعضا گفت: علاقه‌مندی‌ها می‌توانند انگیزه‌ای قوی برای امید به آینده باشند و هرگاه این علاقه‌ها با برنامه‌ریزی همراه شوند می‌توانند باعث موفقیت شوند.

معصومه هادی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: حضور شما در این جمع نشان می‌دهد که در راه شناخت توانایی و علاقه‌ی خودتان موفق بوده‌اید و نخستین گام را در برنامه‌ریزی خود برداشته‌اید.

وی در ادامه با قرائت شعری از مولانا، در خصوص داستان زندگی انسان از آغاز آفرینش، گفت: «قصه» بسیاری از ارزش‌ها، پیوندها، دوستی‌ها و مهربانی‌ها را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند و به تجربه‌های انسان‌ها می‌افزاید.

هادی سپس با اشاره به قصه‌های فراوانی که در قرآن آمده است، عنوان کرد: خداوند هم برای نشان دادن راه زندگی به بندگانش قالب قصه را برگزیده که این نشان از تاثیر شگفت‌انگیز این ابزار مهم در تربیت و سرنوشت انسان دارد.

مدیرکل کانون «قصه» را «یک راه پر ماجرا» خواند و افزود: چه خوب است این راه پر از مهربانی، عشق، شادی و دوستی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون یک سازمان دانش‌مدار است که با شناخت نیازهای کودکان و نوجوانان و طراحی فعالیت‌های مناسب و سودمند، اثربخشی بیشتر را در دستور کار دارد و قصه‌گویی، به عنوان قالبی لذت‌بخش و اثرگذار بخشی از میراث نیاکان ماست و ما امیدواریم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بتوانیم با برگزاری دوره‌های آموزشی مفید برای علاقه‌مندان، به شکوفایی استعدادهای اعضا در این زمینه کمک کنیم.

پس از سخنان مدیرکل کانون، یکی از اعضای کانون قصه‌گویی کرد و پس از آن یکی از همکاران در خصوص پیشینه‌ی قصه‌گویی برای حاضران سخن گفت.

برگزاری کارگاه آموزشی «ویژگی‌های یک قصه‌گوی خوب» بخش دیگری از برنامه‌ای بود که در نخستین جلسه‌ی انجمن قصه‌گویی، برای حاضران برگزار شد که در آن فن بیان، شیوه‌های غلبه بر استرس، اهمیت کنترل صدا، برقراری ارتباط با قصه، شیوه‌ی تنفس و انتخاب سرعت مناسب بیان کلمه‌ها برای اعضای نوجوان بیان شد.

«قصه‌گویی» بخش پایانی این نشست بود که توسط یکی دیگر از همکاران اجرا شد.

قابل ذکر است انجمن قصه‌گویی اعضا با هدف شناسایی نوجوانان با استعداد و پرورش آنان تشکیل شده است که جلسه‌های آن هر ۴۵ روز یک‌بار تشکیل می‌شود تا علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اعضا تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =