چهارمین جلسه کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برگزار شد

چهارمین جلسه برنامه‌ریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در محل اداره کل بهزیستی استان فارس و به میزبانی آن اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این جلسه مدیران کل کانون پرورش فکری و بهزیستی فارس بر لزوم اجرای برنامه‌های شاد، پرنشاط، امیدآفرین و پویا تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با اشاره به محتوا و برنامه‌های سه جلسه قبل این کارگروه گفت: کارگروه کودک و نوجوانان در طول این سال‌ها توانسته با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان رتبه قابل قبولی را کسب کند و همیاری و مشارکت بین دستگاه‌های عضو کارگروه برنامه‌های خوبی را رقم زده است.

او گفت: کودکان ونوجوانان امروز که از نزدیک انقلاب را لمس نکرده و در آن حضور نداشته‌اند باید با مفاهیم و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند و انتقال این مفاهیم با روش‌های هنرمندانه و با هدف حفظ و حراست از ارزش‌ها، از وظایف کارگروه کودک و نوجوانان است.

مدیر کل کانون فارس افزود: دهه فجر فرصت مغتنمی است تا در جهت رشد و شکوفایی جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان تلاش شود و با ارائه‌ی برنامه‌های ارزشمند و پر محتوا، در جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرات ماندگاری را برای آنها رقم زد و این میسر نخواهد شد مگر با باورپذیری دستاوردهای انقلاب برای خودمان و انتقال این باور به نسل امروز.

افتخاری از اعضای کارگروه خواست ضمن دوری از کلیشه‌ها و برنامه‌های تکراری، ضمن پیوند دستاوردهای فناوری با دستاوردهای فرهنگی و هنری، فضایی شاد و پویا را برای کودکان و نوجوانان رقم بزنند.

سید مرتضی موسوی، مدیر کل بهزیستی فارس نیز با تأکید بر امیدآفرینی گفت: لازم است خدمات انقلاب به درستی به نسل کودک، نوجوان و جوان اطلاع‌رسانی شود تا ضمن شناخت این دستاوردها، روحیه امید را در آنان تقویت کرد.

او در ادامه گفت: در این چهل سال علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها، جنگ ها و ترورها، انقلاب راه خود را با همت مردم ادامه داده و پیچ‌های خطرناکی را پشت سر گذاشته است؛ این دوران ثبات و توسعه به لطف خدا و همت مردم انقلابی با رشد بیشتری ادامه مسیر می‌دهد.

موسوی از نواختن زنگ انقلاب در مهد کودک (بر اساس موارد مطرح شده در جلسات شهرستان شیراز) خبر داد و گفت: امسال قرار است زنگ انقلاب به جای مدرسه در مهدهای کودک نواخته شود تا با بهره‌وری از شور و هیجانی که در ذات کودکان است و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نشاط بیشتری را در بین کودکان ایجاد کنیم.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه کودک و نوجوان برنامه‌های نهایی سازمان خود را ارائه دادند.

به پیشنهاد اداره کل کانون فارس، قرار است جلسات کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با هدف آشنایی اعضا با سایر دستگاه‌ها، هر بار در یک اداره کل برگزار شود که میزبانی جلسه چهارم کارگروه را اداره کل بهزیستی فارس بر عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =