کارگاه تخصصی آموزش شعر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مربیان ادبی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان کارگاه تخصصی آموزش شعر را زیر نظر کارشناس‌مسئول ادبیات کودک و نوجوان گذراندند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه تخصصی آموزش شعر ویژه‌ی مربیان ادبی کانون استان برگزار شد.

کارشناس‌مسئول ادبیات کودک و نوجوان کانون دوره‌ی آموزشی خود را با تعریف کارگاه ادبی شروع کرد که مقدمه‌ی تشکیل انجمن‌های ادبی هستند و لازم است اعضا به عنوان پیش‌نیاز آن را بگذرانند.

انسیه موسویان «انسجام» در برگزاری کارگاه‌ها را یک ضرورت دانست تا از این طریق بتوان مرحله به مرحله به پیشرفت اعضا کمک کرد.

شاعر «گوش‌ماهی لبریز» سپس عنوان کرد: «خلاقیت» آموختنی است و مسیر آن از برگزاری کارگاه‌های پویا، تمرین‌های کارگاهی و اندوختن تجربه‌های ادبی می‌گذرد.

موسویان هم‌چنین «اهل قلم بودن» را برای مربیان ادبی یک شرط اساسی برشمرد و گفت: نوشتن مربیان در کنار اعضا می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در آنان شود.

انواع شعر، قالب‌های شعری، وزن و قافیه، صور خیال، بهره‌گیری خلاقانه از آن و اهمیتش در زیبایی شعر از جمله مواردی بود که در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

قابل ذکر است بخشی از این کارگاه ۸ ساعته به خواندن نمونه‌های برگزیده‌ی آثار شاعران اختصاص داشت که در این بخش مربیان ادبی این نمونه‌ها را نقد و بررسی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =