هنر مهارتی موثر برای پیشرفت آینده زندگی بشری است

نشست هم‌اندیشی نمایندگان اعضای نوجوان و ارشد مراکز فرهنگی‌هنری گرگان با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان پیرامون مباحث هنری و تشکیل شورای نمایش در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این نشست محبوبه رجب‌نسب ضمن مهم خواندن حضور پررنگ اعضای نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری و خلق ایده‌های نو از حضور خود در جمع گرم و با صفای نوجوانان ابراز خرسندی کرده و اظهار داشت: هنر مهارتی موثر برای پیشرفت آینده زندگی بشری است.

وی با اشاره به این مطلب که برای داشتن جوانی مطلوب لازم است دوران نوجوانی به خوبی برنامه‌ریزی و سپری شود، بیان کرد: خودآگاهی و تلاش برای کسب مهارت‌های ارتباطی، توانایی تجزیه و تحلیل و حل مسائل، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری از دغدغه‌هایی است که مربیان توانمند کانون با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی سعی در ایجاد و تقویت آن در کودکان و نوجوانان دارند که لازم است برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب و اثربخش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به تشکیل کمیته‌ی مشاوران نوجوان در پاسخ به ‌نیازهای نوجوانان امروزی تصریح کرد: دعوت از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و پژوهش‌گران برجسته استانی و کشوری و برپایی منظم و دقیق نشست‌های کمیته مشاوران نوجوان از جمله مواردی است که می‌تواند در پایدارسازی اعضای نوجوان و علاقه‌مندسازی آنان به ظرفیت‌های غنی کانون تاثیرگذار باشد.

گفتنی است در این نشست که مربی کتاب‌خانه سیار شهری کانون گرگان حضور داشت، اعضای نوجوان به طرح مسائل خود و راه‌کارهای ایجاد انگیزه بواسطه برگزاری کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی، تشکیل گروه‌های هنری حرفه‌ای، برپایی نشست‌های نقد و بررسی نمایش و فیلم، تجهیز مراکز به کتاب‌های نمایشنامه‌نویسان مطرح دنیا، برنامه‌ریزی اردوهای علمی‌فرهنگی ویژه اعضا و برپایی مهرواره‌های مهیج کتاب‌خوانی پرداختند.

این گپ‌وگفت با اعلام رضایت‌مندی نوجوانان به‌منظور در اختیار گذاشتن فرصت بیان خواسته‌هایشان به صورت چهره به چهره با مدیرکل و با بازخوردی مثبت پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =