کد خبر: 285881
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
بازدید 559
6 مرکز تخصصی در شیراز افتتاح شد

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، مراکز تخصصی سفال‌گری، پویانمایی، نجوم، مخزن کتابخانه سیار، استودیو و مرکز نجوم سیار با حضور مسئولین استانی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت کانون گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به پنجاه و چهار سالگی کانون هم نزدیک شده‌ایم. کانون پرورش فکری در این سال‌ها توانست با همراهی مربیان ارزشمند و کارکنان مهربان، گام استواری را برای رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان بردارد. افتخاری افزود: هر گامی که برمی‌داریم نیاز جدیدی را احساس می‌کنیم و از این رو هر لحظه برای کانون یک آغاز است که باید برای آن تلاش و برنامه‌ریزی کرد. در همین راستا با توجه به احساس نیاز در حوزه مراکز تخصصی کار با کودک و نوجوان، ضمن هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای 6 مرکز تخصصی نجوم، پویانمایی، نجوم سیار، مخزن کتابخانه سیار، استودیو و مرکز سفالگری، جمعا 5 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد. بر این اساس یک میلیارد و نهصد میلیون ریال برای گنبد، رصدخانه و خرید تجهیزات مرکز نجوم ثابت و مرکز نجوم سیار که مورد استفاده کودکان و نوجوانان روستایی و حاشیه شهر است اعتبار اختصاص داده شده است. به مرکز پویانمایی و استودیو صداگذاری کانون هم جمعا یک میلیارد ریال اعتبار تعلق گرفت. مدیر کل کانون فارس با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی توسط کودکان ونوجوانان، مهارت‌های دست‌ورزی را از جمله علایق کودکان ونوجوانان دانست که در این زمینه لزوم راه‌اندازی مرکز تخصصی سفال در استان احساس شد و با خریداری 30 دستگاه چرخ سفال برقی به همراه کوره که در حدود نهصد میلیون ریال هزینه داشته است به این نیاز کودکان و نوجوانان هم پاسخ داده شده است. مدیر کل کانون فارس خاطرنشان کرد: کارکرد مهم و اصلی کانون تقویت دانایی و توانایی کودکان ونوجوانان است و این مراکز تخصصی می‌تواند مسیر زندگی بهتر را برای آنان فراهم کند.

افتخاری در ادامه به افتخارات و دستاوردهای کانون فارس در بعد از انقلاب هم اشاره کرد و موفقیت مربیان و اعضای کانون در مسابقات ملی و بین‌المللی را دستاورد بی‌نظیری دانست که نشان از تأثیرگذاری و موفقیت کانون در عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد.  

مراکز تخصصی کانون فارس با حضور نایب رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز، مدیر کل حوزه هنری، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی، کارشناسان دفتر امور اجتماعی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس و جمعی از مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، 17 بهمن 1397 در مراکز فرهنگی هنری شماره 3، 4 و 5 شیراز به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =