کد خبر: 285923
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
بازدید 836
ویژه‌برنامه «چهل سال، چهل کتاب» در مرکز ۳ کانون مشکین‌شهر

در هفدهمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، ویژه‌برنامه «چهل سال، چهل کتاب» در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری مشکین‌شهر اجرا شد.

این برنامه با حضور زعفر احدزاده مدیرکل کانون، داریوش علومی معاون فرهنگی و مهدیه علیقلیزاده کارشناس ادبی کانون استان، اعضای شورای اسلامی دهستان آلنی، دهیار، مدیران مدارس، اعضای فعال کانون، دانش آموزان مدارس و سایر مدعوین و علاقه‌مندان در محل سالن سینمای مرکز شماره ۳ مشکین‌شهر«آلنی» برگزار شد.

هدف از اجرای این برنامه معرفی چهل عنوان کتاب، از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در طی چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با موضوع انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده است.

این برنامه با قرائت قرآن مجید توسط علی طالبی، عضو فعال مرکز و پخش سرود ملی شروع شد. سپس نیر پیکام سرپرست مرکز آلنی، ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، از دلایل انتخاب این نام برای برنامه، به معرفی تاریخچه چاپ، انتشارت و فعالیت‌های کانون پرورش فکری پرداخت.

حاج حسن بوداقی، از انقلابیون و ریش‌سفیدان دهستان آلنی که در دوران انقلاب، نقش فعال و مؤثری داشت، خاطرات خود را از روزهای پرحادثه انقلاب بیان کرد که زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان، با اهدای هدیه‌ای از وی تقدیر نمود و از حضور چشمگیر اعضا در این مرکز و موفقیت‌های این مرکز در سال‌های گذشته ابراز خرسندی کرد.

احدزاده ضمن سخنرانی، از اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و تأثیرش در توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی منطقه، نقش تأثیرگذار انقلابیون در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی گفت و بر لزوم ارتباط با این نسل و استفاده از تجربیات آن‌ها برای پیشبرد اهداف انقلاب تأکید کرد.

وی همچنین از اعضای شورای اسلامی دهستان آلنی و مدیران مدارس به دلیل همکاری و همراهی با برنامه‌های کانون قدردانی کرد و از والدین و سایر میهمانان خواست تا از کانون و فعالیت‌هایش بیشترین بهره را ببرند.

در ادامه معاون فرهنگی کانون استان، ضمن تبریک دهه فجر، در رابطه با چهل‌سالگی انقلاب و اهمیت عدد چهل در میان ایرانیان از گذشته تا دوران معاصر سخنرانی کرد.

محمد بابایی عضو سابق کانون آلنی که از دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته فیزیک هسته‌ای فارغ‌التحصیل شده است، در رابطه با کانون، تأثیر حضورش در دوران کودکی در کانون، مربیان و کتاب‌های کانون و چگونگی تحصیل و امید به آینده علمی ایران در زمینه دانش هسته‌ای صحبت کرد.

در پایان برنامه، از چهل عنوان کتاب کانون که با موضوع انقلاب به چاپ رسیده‌اند، رونمایی شد و با اهدای هدایای از اعضای کانون و همکاران این مرکز، علی‌اکبر میرزاجانی و ابراهیم حسین زاده، تقدیر شد. شعرخوانی توسط عضو فعال فرهنگی، فاطمه حسینی، اجرای سرود توسط گروه سرود دختران و پذیرایی، از سایر برنامه‌های اجرایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =